• 1
  • 2
2024-12-22, 20:19
Medlem
Pumpade p gymmet en eftermiddag fr en gngs skull. Brukar annars kra tidigt p morgonen innan jobbet, och d brukar bara vuxna vara p gymmet.

Nu var det en massa tonringar. VARENDA EN med nyllet i telefonen. Vad fan r detta? Shr minns jag inte att det var nr jag var tonring fr 15 r sedan. Alla gr runt som nerdrogade zombies med deras tikkeli tokkande.

Frgestllningar:

- vad har ni gjort med era barn?
- frstr ni inte att ni gjort dem till hjrndda zombies?
- ni som trodde att skrmar var en bra id, ngrar ni er nu?

Osv
Citera
2024-12-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Pumpade p gymmet en eftermiddag fr en gngs skull. Brukar annars kra tidigt p morgonen innan jobbet, och d brukar bara vuxna vara p gymmet.

Nu var det en massa tonringar. VARENDA EN med nyllet i telefonen. Vad fan r detta? Shr minns jag inte att det var nr jag var tonring fr 15 r sedan. Alla gr runt som nerdrogade zombies med deras tikkeli tokkande.

Frgestllningar:

- vad har ni gjort med era barn?
- frstr ni inte att ni gjort dem till hjrndda zombies?
- ni som trodde att skrmar var en bra id, ngrar ni er nu?

Osv
Fast nu r en mobil/ipad ett mste fr barnen, bara ta ex bygga lego s behver du en app fr att f ut fulla funktioner fr att bygga o leka med ditt lego.

En iphone r nstan ett mste, frdel man ge bort sin jobbmobil o anvnda en billigare sjlv. eller s har jag gjort.
Citera
2024-12-22, 20:31
Moderator
Maviels avatar
Titta runtomkring dig i vuxenvrlden. Tycker du det ser annorlunda ut dr? Barn lr sig av sina frldrar och vuxna runtomkring sig. Det r nog tyvrr s att framtiden ligger i anvndandet av skrmar p ett eller annat stt.
Citera
2024-12-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Fast nu r en mobil/ipad ett mste fr barnen, bara ta ex bygga lego s behver du en app fr att f ut fulla funktioner fr att bygga o leka med ditt lego.

En iphone r nstan ett mste, frdel man ge bort sin jobbmobil o anvnda en billigare sjlv. eller s har jag gjort.

Ett mste, enligt vem?

r du inte orolig att dina barn blir vrdelsa fr samhllet? Mnniskor som inte klarar av att ha trkigt/stndigt mste stimuleras med billig dopamin r ingenting som fretagen vill ta i med tng.
Citera
2024-12-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Titta runtomkring dig i vuxenvrlden. Tycker du det ser annorlunda ut dr? Barn lr sig av sina frldrar och vuxna runtomkring sig. Det r nog tyvrr s att framtiden ligger i anvndandet av skrmar p ett eller annat stt.

De vuxna r ocks dliga p detta, men tonringarna r p en helt annan niv.
Citera
2024-12-22, 20:34
Moderator
Maviels avatar
Citat:

r nog inte enig i det. Jag tycker det r ett samhllsproblem. Favoriten r idioterna som ker elscoter. Grna trimmad. Utan hjlm. Och kollar p mobilen samtidigt
Citera
2024-12-22, 20:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Mste man alltid hacka p tonringar? De har nog fortfarande tid att hngla och dricka l.
Citera
2024-12-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Mste man alltid hacka p tonringar? De har nog fortfarande tid att hngla och dricka l.

Jag hackar p inte p ngon. Snarare s r det av oro fr deras framtid som jag sger detta. Hjrnan utvecklas fortfarande till man r 25. Tror du att det r gynnsamt fr tonringarna och deras hjrnas utveckling att grilla sina dopaminreceptorer ?
Citera
2024-12-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ett mste, enligt vem?

r du inte orolig att dina barn blir vrdelsa fr samhllet? Mnniskor som inte klarar av att ha trkigt/stndigt mste stimuleras med billig dopamin r ingenting som fretagen vill ta i med tng.
Tar man frn Legos hemsida o sjlvklart mste barnen lra sig hmta info via web som allt annat r beroende av i samhllet, eller bara ta vi ska byta ppnings funktion p vra genomfarter till lgenheterna, en app r ett mste, dvs systemet tillter inte annat, dessa f som inte har mobil fr springa o ppna sjlva ifall det kommer gster eller lna ut en nyckel.

Appen LEGO Builder En ny vrld av byggande
Lt den nya LEGO instruktionsappen guida dig genom ett enkelt och intuitivt byggventyr.
(Psst ... Letar du efter appen LEGO Bygginstruktioner? Oroa dig inte ... Vi har uppdaterat och bytt namn p den, s nu heter den LEGO Builder!)
Citera
2024-12-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Tar man frn Legos hemsida o sjlvklart mste barnen lra sig hmta info via web som allt annat r beroende av i samhllet, eller bara ta vi ska byta ppnings funktion p vra genomfarter till lgenheterna, en app r ett mste, dvs systemet tillter inte annat, dessa f som inte har mobil fr springa o ppna sjlva ifall det kommer gster eller lna ut en nyckel.

Appen LEGO Builder En ny vrld av byggande
Lt den nya LEGO instruktionsappen guida dig genom ett enkelt och intuitivt byggventyr.
(Psst ... Letar du efter appen LEGO Bygginstruktioner? Oroa dig inte ... Vi har uppdaterat och bytt namn p den, s nu heter den LEGO Builder!)

Nu r det knappast Lego appen som majoriteten av tonringarna har nyllet i.
Citera
2024-12-22, 20:43
Medlem
Citat:
Nu r det knappast Lego appen som majoriteten av tonringarna har nyllet i.
Bara hnvisar frn vilken lder mobil anvndandet startar, ungdomar br ha swish, bankid osv. samhllet r uppbyggt via mobil, bara g p en vanlig julmarknad o dom flesta har swish betalning. ka buss man visar sin kpta resa osv.
Citera
2024-12-22, 20:43
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Vladimir Putin borde p ngot stt frska frstra all internet. Det behvs inget vrldskrig d, du kommer se folk dda sig sjlva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in