Citat:
Ursprungligen postat av
Modokrille
Ska flytta till en större lägenhet i Januari och då tänkte jag skaffa en ordentlig tv.
Jag har de senaste +10 åren inte tittat på TV. Tittar på två saker. Formel 1 och SHL. Men det har jag gjort via datorn.
Viaplay har jag sedan tidigare och SHL tittar jag på hemma hos farsan.
Men jag är noll insatt i det här med Tv och kanaler.
Har pratat med lite polare och de flesta verkar köra streamingtjänster idag och inget tv utbud via fiber som finns i lägenheten.
Men hur har ni resonerat fram vad man vill ha?
Går ju lägga åtskilliga tusenlappar i månaden på t.ex Tv4 sport total, Allente, Cmore, Discovery etc.
Men köper man ingen TV via fiber så har man heller inga kanaler?
Då kan man inte ens titta på Tv4 om man skulle vilja det?
Jag kan inget om detta som ni märker.
Av olika skäl har inte jag haft möjlighet att "streama" men deda var nåt år sedan.
För egen del kan jag säga att det räcker med det som är "gratis". SVT-play har bra filmer, serier, dokumentärer, nöjesprogram och satan och hans moster. Man ska inte heller underskatta Youtube.
Hade Netflix förut men tröttnade ganska snabbt då det kändes som att allt gick på repet. Formel1 bode inte vara svårt att hitta rätt streamingtjänst.
Sen ska jag kanske tillägga att jag har molntjäster genom Apple som jag betalar 299kr/mån så jag har tillgång till en del av deras utbud också.
Är det något man känner att man verkligen vill se så är det bara att teckna ett abonnemang och sen säga upp det när man tröttnas. Bolagen har tack och lov mer eller mindre avskaffat uppsägningstider.