• 1
  • 2
2024-12-23, 12:58
Medlem
Vi pratar inte om att du sitter enbart hemma och du inte har haft internet på flera timmar och du tittar på tv.

Jag tänker på dem som har varit utomlands och vistas i en lång expedition likt Robinson.

De som har fjällvandrat i flera dagar blir förr eller senare utan internet om de enbart tältar och skiter i dessa stugor som har typ wi-fi

Då jag var i Ryssland 2010 minns jag att jag åkte buss från en stad till Arlanda,tittade lite på en dator på flygplatsen. Men från att jag landade i Ryssland till att jag satt framför en dator var tre dagar då jag hade fullt upp att träffa människor och det var den tiden man hade en digitalkamera.

Just där och då kändes det skönt.

Annars har jag fjällvandrat i tre dagar 2003 utan internet och det var som att komma i en ny värld, framförallt att få kunna duscha.

Jag skulle ha velat vara utan internet i flera veckor men det enda som hindrar mig är mina föräldrar då de skulle känna oro, då de är döda och jag är fortfarande singel skall jag försöka vara utan internet i flera veckor, alla räkningar det man till att man betalar i förskott för att slippa problem där.

Hur länge har ni varit utan internet och hur skulle det vara för ens välmående och vi var utan internet i flera veckor?
Citera
2024-12-23, 13:00
Medlem
67arigGubbes avatar
Längr då jag föddes för 67 år sedan.. hade få fan internet när jag va ung!
Citera
2024-12-23, 13:03
Medlem
Ganonitos avatar
Räknas det när man var liten innan internet slog igenom?
Citera
2024-12-23, 13:06
Medlem
28 år.
Citera
2024-12-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Räknas det när man var liten innan internet slog igenom?

Fan va lustiga ni är alltså.

Ont; Det längsta jag varit utan internet i modern tid var nog när mitt bredband strulade över en helg. Hade inget nät på ca ett dygn. Låter inte mycket men i dessa tider är det. Föreställ dig att ditt nät lägger av nu och inga hopp om återkoppling förrän imorgon vid samma tid. Man får lite panik då all underhållning osv streamas numera. Allt från musik till film och serier. Vissa kanske har lite media nerladdat men tror det är väldigt få. De flesta förlitar sig helt och hållet på att nätet ska fungera 24/7 med möjligen 10 minuters avbrott, MAX.
Citera
2024-12-23, 13:14
Medlem
21512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Hur länge har ni varit utan internet och hur skulle det vara för ens välmående och vi var utan internet i flera veckor?
I lite mer än en månad. Förutom att jag blev tvungen att gå in och boka en flygbiljett (ca. 10 minuter) under den månaden. Det var väldigt befriande och bra för mitt mående. Då var jag ute och reste. Att sitta i ett gråmulet, kallt, Sverige helt utan internet är väl inte riktigt samma sak det. Tror du ska testa att vara utan internet på sommaren, eller under en längre resa. Lycka till.
Citera
2024-12-23, 13:30
Medlem
Cirka 60år
Citera
2024-12-23, 13:30
Medlem
Det längsta jag har varit utan internet var från det att jag föddes till dess att jag kom i kontakt med internet första gången.
Citera
2024-12-23, 13:33
Medlem
pratar vi om före internet fanns, länge

men efter det va tillgängligt, 2 veckor under sommaren när det va strul där jag bodde.
Citera
2024-12-23, 13:33
Medlem
2 veckor för bra många år sedan. Familjen flyttade och på något sätt så hade de råkat koppla in nätverket hos grannen och kunde inte ordna det fort. Spenderade 2 veckor med att läsa böcker och lyssna på radion. Kunde alla trendiga låtar som gick just då utantill. Men märkte ändå att vi i familjen pratade och var mer upp i varandra på ett annat sätt under den tiden.
Citera
2024-12-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
I modern tid menar jag.
Citera
2024-12-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majbrasa25
2 veckor för bra många år sedan. Familjen flyttade och på något sätt så hade de råkat koppla in nätverket hos grannen och kunde inte ordna det fort. Spenderade 2 veckor med att läsa böcker och lyssna på radion. Kunde alla trendiga låtar som gick just då utantill. Men märkte ändå att vi i familjen pratade och var mer upp i varandra på ett annat sätt under den tiden.

Det fanns ju en seni-internet livsstil från 2002-2013 för min del då jag inte hade en smartphone men däremot sms.

Det var vanligt på dejtingsajter man tog varandras nummer för att föra en dialog då man inte satt på nätet. Idag skall det mycket till man tar ens nummer nu då man kan "ringa" på typ badoo eller så. Fördelen är att man kan vara jättediskret.

Det var vanligt för många av oss att man jobbade sådär 2008 och då var man utan internet hela dagen och sedan då man kom hem kollade man igenom på nätet vad man missade. Jobbade man på kontor hade man förvisso inte detta dilemma då man kunde kolla mailen eller läsa nyheter då.

Jag minns dock det var vanligt sådär 2005 man frågade om man kunde få låna ens dator. När fan gör man det idag? "Kan jag få låna din smartphone? Jag skall kolla facebook".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in