Citat:
Ursprungligen postat av
Majbrasa25
2 veckor för bra många år sedan. Familjen flyttade och på något sätt så hade de råkat koppla in nätverket hos grannen och kunde inte ordna det fort. Spenderade 2 veckor med att läsa böcker och lyssna på radion. Kunde alla trendiga låtar som gick just då utantill. Men märkte ändå att vi i familjen pratade och var mer upp i varandra på ett annat sätt under den tiden.
Det fanns ju en seni-internet livsstil från 2002-2013 för min del då jag inte hade en smartphone men däremot sms.
Det var vanligt på dejtingsajter man tog varandras nummer för att föra en dialog då man inte satt på nätet. Idag skall det mycket till man tar ens nummer nu då man kan "ringa" på typ badoo eller så. Fördelen är att man kan vara jättediskret.
Det var vanligt för många av oss att man jobbade sådär 2008 och då var man utan internet hela dagen och sedan då man kom hem kollade man igenom på nätet vad man missade. Jobbade man på kontor hade man förvisso inte detta dilemma då man kunde kolla mailen eller läsa nyheter då.
Jag minns dock det var vanligt sådär 2005 man frågade om man kunde få låna ens dator. När fan gör man det idag? "Kan jag få låna din smartphone? Jag skall kolla facebook".