Citat:
Ursprungligen postat av
Arvidos
Vi pratar inte om att du sitter enbart hemma och du inte har haft internet på flera timmar och du tittar på tv.
Jag tänker på dem som har varit utomlands och vistas i en lång expedition likt Robinson.
De som har fjällvandrat i flera dagar blir förr eller senare utan internet om de enbart tältar och skiter i dessa stugor som har typ wi-fi
Då jag var i Ryssland 2010 minns jag att jag åkte buss från en stad till Arlanda,tittade lite på en dator på flygplatsen. Men från att jag landade i Ryssland till att jag satt framför en dator var tre dagar då jag hade fullt upp att träffa människor och det var den tiden man hade en digitalkamera.
Just där och då kändes det skönt.
Annars har jag fjällvandrat i tre dagar 2003 utan internet och det var som att komma i en ny värld, framförallt att få kunna duscha.
Jag skulle ha velat vara utan internet i flera veckor men det enda som hindrar mig är mina föräldrar då de skulle känna oro, då de är döda och jag är fortfarande singel skall jag försöka vara utan internet i flera veckor, alla räkningar det man till att man betalar i förskott för att slippa problem där.
Hur länge har ni varit utan internet och hur skulle det vara för ens välmående och vi var utan internet i flera veckor?
Jag råkade ut för en hemsk blodförgiftning för någon tid sedan, tog nästan kål på mig.
Låg på sjukhuset typ 4-5 veckor.
Köpte mig en 4G-router från Kjell&co för att klara mig på Salhgrenska..
I dag så ligger routern där bland mina grejor, som jag räknar "kan vara bra att ha" i garaget.. (Jag är företagare, så routern var livsnödvändig där och då. Köpte en skrivare också, läkarna kliade sig.. Vad är det patienten håller på med?)
)