Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
De som suttit i fängelse kan nog räkna upp både månader och år.

De jag känner som suttit inne har hittat lösningar på detta och är uppkopplade precis som oss andra, har du refenser från typ 2003?
Citera
Igår, 19:23
Medlem
Kanske fem minuter ifall jag går och skiter och glömmer mobilen
Citera
Igår, 19:33
Medlem
Förstår fullständigt din fråga.

Men själv tänker jag att jag mer och mer ska koppla bort internet under kortare perioder som sedan ska bli längre och längre.
Har insett att man definitivt inte missar något. Tvärt om
. Facebook har upptäckt min frånvaro och skickar mer än gärna repriser på det jag missat..
Mina vänner ringer om det är något viktigt, precis som både jag och dom gjort i alla tider, så, näe tycker enbart det är skönt att dra ner på det.
Citera
Igår, 19:37
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Vad är det längsta ni har varit utan internet?

Det lägsta jag kan komma på är 56 kb/s.
Citera
Igår, 19:38
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

Men själv tänker jag att jag mer och mer ska koppla bort internet under kortare perioder som sedan ska bli längre och längre.
. Facebook har upptäckt min frånvaro och skickar mer än gärna repriser på det jag missat..
Mina vänner ringer om det är något viktigt, precis som både jag och dom gjort i alla tider, så, näe tycker enbart det är skönt att dra ner på det.

Jag tror att nedkoppling och skärmdetox börjar bli mer och mer på modet, lyckligtvis.
Citera
Igår, 19:40
Medlem
Fick väl dial-up modem internet med kända ljudet när jag var 14ish. Så 14 år
Citera
Igår, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi

Det skulle kunna fungera under helgerna, förslagsvis man inte har något på lördag eller söndag.

Kolla Netflix är väl en sak men att kolla sociala medier och mail är en annan sak.
Citera
Igår, 19:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Vi pratar inte om att du sitter enbart hemma och du inte har haft internet på flera timmar och du tittar på tv.

Jag tänker på dem som har varit utomlands och vistas i en lång expedition likt Robinson.

De som har fjällvandrat i flera dagar blir förr eller senare utan internet om de enbart tältar och skiter i dessa stugor som har typ wi-fi

Då jag var i Ryssland 2010 minns jag att jag åkte buss från en stad till Arlanda,tittade lite på en dator på flygplatsen. Men från att jag landade i Ryssland till att jag satt framför en dator var tre dagar då jag hade fullt upp att träffa människor och det var den tiden man hade en digitalkamera.

Just där och då kändes det skönt.

Annars har jag fjällvandrat i tre dagar 2003 utan internet och det var som att komma i en ny värld, framförallt att få kunna duscha.

Jag skulle ha velat vara utan internet i flera veckor men det enda som hindrar mig är mina föräldrar då de skulle känna oro, då de är döda och jag är fortfarande singel skall jag försöka vara utan internet i flera veckor, alla räkningar det man till att man betalar i förskott för att slippa problem där.

Hur länge har ni varit utan internet och hur skulle det vara för ens välmående och vi var utan internet i flera veckor?

Jag råkade ut för en hemsk blodförgiftning för någon tid sedan, tog nästan kål på mig.
Låg på sjukhuset typ 4-5 veckor.
Köpte mig en 4G-router från Kjell&co för att klara mig på Salhgrenska..

I dag så ligger routern där bland mina grejor, som jag räknar "kan vara bra att ha" i garaget.. (Jag är företagare, så routern var livsnödvändig där och då. Köpte en skrivare också, läkarna kliade sig.. Vad är det patienten håller på med?)

)
Citera
Igår, 19:47
Medlem
Citat:
Vi pratar inte om att du sitter enbart hemma och du inte har haft internet på flera timmar och du tittar på tv.

Jag tänker på dem som har varit utomlands och vistas i en lång expedition likt Robinson.

De som har fjällvandrat i flera dagar blir förr eller senare utan internet om de enbart tältar och skiter i dessa stugor som har typ wi-fi

Då jag var i Ryssland 2010 minns jag att jag åkte buss från en stad till Arlanda,tittade lite på en dator på flygplatsen. Men från att jag landade i Ryssland till att jag satt framför en dator var tre dagar då jag hade fullt upp att träffa människor och det var den tiden man hade en digitalkamera.

Just där och då kändes det skönt.

Annars har jag fjällvandrat i tre dagar 2003 utan internet och det var som att komma i en ny värld, framförallt att få kunna duscha.

Jag skulle ha velat vara utan internet i flera veckor men det enda som hindrar mig är mina föräldrar då de skulle känna oro, då de är döda och jag är fortfarande singel skall jag försöka vara utan internet i flera veckor, alla räkningar det man till att man betalar i förskott för att slippa problem där.

Hur länge har ni varit utan internet och hur skulle det vara för ens välmående och vi var utan internet i flera veckor?

Senaste åren blir det ca en månad under sommaren brukar ut vandra/fiska/jaga. Sällan du har signal på telefonen och när man har allt detta runt omkring sig är elektronik det sista jag tänker på. Blir som en detox i början man kollar telefonen lite då och då för att se om man lyckats hitta nån ficka med signal. Men mot slutet sitter man där och kollar up mot samma himmel som förfäderna och tänker inte ett skit på fb eller liknande är jävligt skönt. Sen går det inte va utan i samhället idag allt betallas på internetbanken, kontakter sköts mycket med email blivit väldigt elektroniskt. Sociala medier verkar ha blivit folks liv väldigt tråkig utveckling i mina ögon men är vad det är skönt och koppla bort sig ibland när man kan iaf tycker jag. Finns ingen bättre underhållning än den naturen kan ge.
Citera
Igår, 19:51
Medlem
Gick kungsleden vilket tog nästan en månad för mig och då hade jag aldrig internet, men jag smsade ibland med familjen.
Inget youtube eller sociala medier eller annat skit som får hjärnan att koka.
Citera
Igår, 20:07
Medlem
6 år medvetet självvalt isolerad från all koppartråd-ledd kommunikation. Levde i ett daoistiskt samhälle bland gong fu och zen mästare.
Citera
Igår, 21:12
Medlem
Amazon-mannens avatar
Från födsel till den dag jag tecknade abonnemang--
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in