Citat:
Ursprungligen postat av
che3
Ja jag menar att ASS skadar hjärnceller, visserligen har de som börjar med ASS dåligt med hjärnceller redan vid start och bättre blir det inte med tiden.
Jag skulle kunna räkna upp ett större antal "klappträn" som sysslat med detta men jag orkar bara inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
TerryCrewz
Det slog dig inte att det bara råkar finnas ett jävla överflöd av "klappträn" och AAS inte har någon påverkan? Du skulle kunna dra den där slutsatsen på alkohol, kaffe, vatten eller vad som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
nwo123
så du menar att långvarigt bruk av ASS skadar hjärnceller? Har du några källor på det?
Din egna produktion av testosteron stängs av , då kroppen känner att den inte behöver producera något själv, då du stoppar i dig eller injicerar androgena steroider. När din egna produktion stängs av så behöver inte pungen producera några spermer. Därav blir pungen att krympa.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33811018/
Finns fler studier på det.
Hjärnan åldras snabbare bland annat.
Du går ju inte från att vara normal till att bli någon efterbliven idiot utan du får sämre minne, tar längre tid på dig för att lösa uppgifter osv.
Finns även studier som ger indikationer om att det kan öka chanserna för demens, depressioner mm.
Depressioner är väl inget som förvånar då många brukare har problem med psykisk ohälsa.
Många började ju rent av att bruka pga dålig självkänsla.