• 1
  • 2
2024-12-23, 14:54
Avstängd
olasvenssons avatar
Jag tittar ibland på videos angående bodybuilders som dör eller blir sjuka av olika preparat. Anabola steroider gör bland annat att testiklarna blir mindre. Anabola gör ju allt annat större, såsom muskler och ett förstorat hjärta. Men testiklarna verkar bli mindre. Varför? Egentligen så borde väl pungen bli jattestor, ja även snoppen bli jättestor när man förtär anabola?

06.17 in i programmet.
https://www.youtube.com/watch?v=quVpkfyqqGQ
Citera
2024-12-23, 15:19
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag tittar ibland på videos angående bodybuilders som dör eller blir sjuka av olika preparat. Anabola steroider gör bland annat att testiklarna blir mindre. Anabola gör ju allt annat större, såsom muskler och ett förstorat hjärta. Men testiklarna verkar bli mindre. Varför? Egentligen så borde väl pungen bli jattestor, ja även snoppen bli jättestor när man förtär anabola?

06.17 in i programmet.
Anabola gör inte allt större både pungen och hjärnan kryper, speciellt hjärnan skrumpnar ordentligt vid långvarit bruk.
Citera
2024-12-23, 15:27
Medlem
MrSwaggers avatar
För du tillför testo externt så de inbyggda motorerna stängs av?
Citera
2024-12-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Anabola gör inte allt större både pungen och hjärnan kryper, speciellt hjärnan skrumpnar ordentligt vid långvarit bruk.

så du menar att långvarigt bruk av ASS skadar hjärnceller? Har du några källor på det?

Din egna produktion av testosteron stängs av , då kroppen känner att den inte behöver producera något själv, då du stoppar i dig eller injicerar androgena steroider. När din egna produktion stängs av så behöver inte pungen producera några spermer. Därav blir pungen att krympa.
Citera
2024-12-23, 15:37
Medlem
Citat:

06.17 in i programmet.
Varför tycker du att dom borde bli jättestora?
Jag har även en teori om att micropenis är en vanlig anledning att killar börjar använda steroider.
Citera
2024-12-23, 15:56
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
så du menar att långvarigt bruk av ASS skadar hjärnceller? Har du några källor på det?

Din egna produktion av testosteron stängs av , då kroppen känner att den inte behöver producera något själv, då du stoppar i dig eller injicerar androgena steroider. När din egna produktion stängs av så behöver inte pungen producera några spermer. Därav blir pungen att krympa.
Ja jag menar att ASS skadar hjärnceller, visserligen har de som börjar med ASS dåligt med hjärnceller redan vid start och bättre blir det inte med tiden.
Jag skulle kunna räkna upp ett större antal "klappträn" som sysslat med detta men jag orkar bara inte.
Citera
2024-12-23, 16:31
Medlem
Det är sant att man blir dummare av att använda steroider. Dr Mike Istraetel som man märker är högintelligent brukar ofta prata om detta. Dock är det ju skillnad på att ligga på tren och lite testo där förstnämnda är väldigt neurotoxiskt. Men smartare blir man inte iaf.
Citera
2024-12-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ja jag menar att ASS skadar hjärnceller, visserligen har de som börjar med ASS dåligt med hjärnceller redan vid start och bättre blir det inte med tiden.
Jag skulle kunna räkna upp ett större antal "klappträn" som sysslat med detta men jag orkar bara inte.

Det slog dig inte att det bara råkar finnas ett jävla överflöd av "klappträn" och AAS inte har någon påverkan? Du skulle kunna dra den där slutsatsen på alkohol, kaffe, vatten eller vad som helst.
Citera
2024-12-23, 17:05
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TerryCrewz
Det slog dig inte att det bara råkar finnas ett jävla överflöd av "klappträn" och AAS inte har någon påverkan? Du skulle kunna dra den där slutsatsen på alkohol, kaffe, vatten eller vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av nwo123

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33811018/
Finns fler studier på det.

Hjärnan åldras snabbare bland annat.

Du går ju inte från att vara normal till att bli någon efterbliven idiot utan du får sämre minne, tar längre tid på dig för att lösa uppgifter osv.
Finns även studier som ger indikationer om att det kan öka chanserna för demens, depressioner mm.

Depressioner är väl inget som förvånar då många brukare har problem med psykisk ohälsa.
Många började ju rent av att bruka pga dålig självkänsla.
Citera
2024-12-23, 17:07
Medlem
RollonHomies avatar
Skitsnack!

Jag har fått både svulligare pung och säkert 5 cm längre kuk, det är ju därför man trycker testo. Muskler är bara nåt man får på köpet!
Citera
2024-12-23, 18:18
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:

06.17 in i programmet.

När du tillför anabola androgyna hormoner utifrån har kroppen sk negativ feedback på detta, i grund och botten receptorerna som bolan aktiverar skickar signaler om att det finns jättemycket testosteron redan så vi kan sluta lägga resurser på att producera mer.
Testosteron produceras i testiklarna och när de då blir arbetslösa och stängs ned blir de också mindre.

Slutar du med bola kommer till slut testiklar a igång igen då den negativa feedbacken tar slut och de återgår till sin normala storlek
Citera
2024-12-23, 18:33
Medlem
Rich Piana förklarar på ett utmärkt sätt fördelarna med att testiklarna minskar i storlek:

https://youtu.be/T6jZxLH9dx4?si=EPSdDMxL1aSRKSMG
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in