• 1
  • 2
2024-12-23, 18:39
Medlem
Precis som rubriken lyder!

Jag blev rånad mitt på ljusa dagen i julhandeln förra veckan. Hade handlat julklapp till min fru (som dessutom nyligen diagnosticerats med bröstcancer).

Inne på köpcentret i anslutning till toaletten blev jag konfronterad av tre unga män med utländskt påbrå. En av männen riktade en kniv mot min mage medan de två andra skymde insyn från andra människor.

Detta hände alltså i dagsljus med mängder av människor i närheten. Jag hade säkert kunnat springa eller skrika för att avvärja rånet. Men jag vågade helt enkelt inte. Jag frös till is.

Rånarna tog både min klocka (värde under 500kr) och min frus inslagna julklapp. Därefter önskade de mig God Jul och kallade mig svennehora innan de försvann in i vimlet av människor.

Händelsen var otäck och traumatiserande. Det kändes som syftet var att förnedra mig.

Har ni noterat liknande händelser i samhället på sistone eller kanske rentav själv blivit rånade och önskade God Jul?
2024-12-23, 18:46
Beklagar, hände en vän till mig med.
3 svartskallar som rånade för att sedan förnedringsråna för att personen i fråga är flintskallig "rasist".
Inget schysst "röka" hade man heller så man stal snuset och ölen man drack på också.
Jag har flytten redo redan i Januari lämnar jag det här förlorade landet.
2024-12-23, 19:03
Medlem
Jordgubbes avatar
Om det var sant, hade det inte varit orättvist (FB) Jag och min fru har stulit all vår julinredning
2024-12-23, 19:40
Avstängd
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQrumstemp
3 svartskallar som rånade för att sedan förnedringsråna för att personen i fråga är flintskallig "rasist".
Inget schysst "röka" hade man heller så man stal snuset och ölen man drack på också.
Varför loggas man ur automatiskt när man ska skicka? Störande.
Är det här satans forum. Dödspatrullen hehe. De har varit på mig sedan dagis. Ni behöver inte jävlas mer. Jag är död.

Det blir inte bättre av att säga svartskalle.
Jag har blivit illa behandlad av Svensson och Johansson liksom Mäkitalo och polacker vetefan vad dom heter. Svensson har tex snott silver i min lägenhet. Svenska resande har tjolat röka av mig. Innan jag hade gjort nåt sånt, mig veterligen
Dom vet vad man har gjort. Vad man bär på De ger sig inte förrän du är totalt förnedrad med "röven öppen"

Det ljugs mycket på dessa forum. Get real.
Be för dem som råna dig. De är plågade. De behöver hjälp.
Vet inte hur man rehabiliterar såna killar.
2024-12-23, 19:55
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Precis som rubriken lyder!

Jag blev rånad mitt på ljusa dagen i julhandeln förra veckan. Hade handlat julklapp till min fru (som dessutom nyligen diagnosticerats med bröstcancer).

Inne på köpcentret i anslutning till toaletten blev jag konfronterad av tre unga män med utländskt påbrå. En av männen riktade en kniv mot min mage medan de två andra skymde insyn från andra människor.

Detta hände alltså i dagsljus med mängder av människor i närheten. Jag hade säkert kunnat springa eller skrika för att avvärja rånet. Men jag vågade helt enkelt inte. Jag frös till is.

Rånarna tog både min klocka (värde under 500kr) och min frus inslagna julklapp. Därefter önskade de mig God Jul och kallade mig svennehora innan de försvann in i vimlet av människor.

Händelsen var otäck och traumatiserande. Det kändes som syftet var att förnedra mig.

Har ni noterat liknande händelser i samhället på sistone eller kanske rentav själv blivit rånade och önskade God Jul?

Historien låter jävligt osannolik, plus tror fan inte det har med förnedring att göra om det nu hände. Hade det varit förnedring hade dem gjort något mer.

Kaosblattar må vara pantade men inte råna folk mitt på dagen med folk runtomkring pantade, tvek på denhär historian
2024-12-23, 20:19
Medlem
Riktigt tråkigt att bli rånad i juletider. Nu var jag tvungen att köpa en ny klocka till mig själv istället för julklapp till min cancersjuka fru. Som tur är har jag en förstående fru.
2024-12-23, 20:24
Medlem
tjorven20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQrumstemp

vart ska ditt fega arsle fly till då?
2024-12-23, 20:51
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Att rånarna önskade God Jul är väl ändå ett tecken på att de anammat en del av den svenska kulturen.
2024-12-23, 21:13
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Om det var sant, hade det inte varit orättvist (FB) Jag och min fru har stulit all vår julinredning

Han verkar vara ett juligt troll! En riktig tomte, helt enkelt.
2024-12-23, 21:18
Medlem
Airwave92s avatar
Välkommen till Sverige
2024-12-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

Julinredning kanske är överdrivet men, en granne till mina morföräldrar äger flera hektar skog men har alltid sagt att han ska iväg och sno sig en gran - "det hör till julen", annars är det inte en god jul.
2024-12-23, 21:34
Medlem
Mad monks avatar
Det är inte bara pengar de är efter utan även din själ vilket de själva helt saknar Allah tog väl den ifrån dom med modermjölken.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in