Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 14:23
Medlem
jag har comviq kontantkort mini för 95 kr/30 dagar. 200 minuter och typ 200 sms/msm.
det har funkat att ladda det tills nu men det går inte att ringa till dom trots att det är inom öppettiderna.

jag har inte internet på min telefon och är inte intresserad av att ha det heller.
jag skulle vilja ha samma/liknande upplägg som ovan med en annan pålitlig operatör.
det ska gå att ladda kontantkortet på sidan med vanligt bank-id. inte mobilt bank-id.
dom ska ta maestro kortet.
jag vill inte ha autogiro.
jag vill behålla nummret.

och jag vill absolut inte ha telenor.
Citera
Igår, 14:39
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
jag har comviq kontantkort mini för 95 kr/30 dagar. 200 minuter och typ 200 sms/msm.
det har funkat att ladda det tills nu men det går inte att ringa till dom trots att det är inom öppettiderna.

jag har inte internet på min telefon och är inte intresserad av att ha det heller.
jag skulle vilja ha samma/liknande upplägg som ovan med en annan pålitlig operatör.
det ska gå att ladda kontantkortet på sidan med vanligt bank-id. inte mobilt bank-id.
dom ska ta maestro kortet.
jag vill inte ha autogiro.
jag vill behålla nummret.

och jag vill absolut inte ha telenor.

Du vill inte ha den bästa operatören vad det gäller kundtjänst så vad vill du då ha?
Citera
Igår, 14:59
Medlem
1.Har du registrerat ditt kontantkort? Det ska egentligen ha gjorts senast februari 2023.
2. Gå till närmsta mack köp ett värdebevis?
3. Försök ringa efter jul, tror det är svårt att få tag på någon oavsett abonnemang under själva julafton då de flesta har avvikande öppettider.

... det ska kunna gå att ladda på sidan samtidigt skriver du att du inte vill/har internet på telefonen? Det är möjligt att ladda kontantkortet via deras hemsida, i alla fall när det gäller Telia, jag är säker på att Comviq och andra operatörer har samma upplägg. Jag har i alla fall laddat mina mor och farföräldrars telefoner via min dator, utan bank-id och hela paketet allt som krävs är deras mobil nr och ett giltigt kreditkort. Sedan är det betydligt smidigare med Bank ID då man kan betala med Swish och slipper krångla med bankernas säkerhets processer...
Senast redigerad av sweetcrypto Igår kl. 15:04.
Citera
Igår, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
1.Har du registrerat ditt kontantkort? Det ska egentligen ha gjorts senast februari 2023.
2. Gå till närmsta mack köp ett värdebevis?
3. Försök ringa efter jul, tror det är svårt att få tag på någon oavsett abonnemang under själva julafton då de flesta har avvikande öppettider.

... det ska kunna gå att ladda på sidan samtidigt skriver du att du inte vill/har internet på telefonen? Det är möjligt att ladda kontantkortet via deras hemsida, i alla fall när det gäller Telia, jag är säker på att Comviq och andra operatörer har samma upplägg. Jag har i alla fall laddat mina mor och farföräldrars telefoner via min dator, utan bank-id och hela paketet allt som krävs är deras mobil nr och ett giltigt kreditkort. Sedan är det betydligt smidigare med Bank ID då man kan betala med Swish och slipper krångla med bankernas säkerhets processer...

1. självklart.
2. går det fortfarande?
3. efter jul? det är på fredag det. mitt kort är tomt nu.
det står inget om avvikande telefontider på sidan + att julafton inte är en röd dag.
dom säger heller inget om telefontider när man ringer.

det går att ladda på sidan (på datorn) men dom vill ha mobilt bank-id och det har inte jag, jag har vanligt bank-id.
jag kollade banken om mobilt bank-id men jag har inte det dom kräver för att skaffa det.
Citera
Igår, 16:02
Medlem
Citat:
1. självklart.
2. går det fortfarande?
det står inget om avvikande telefontider på sidan + att julafton inte är en röd dag.

det går att ladda på sidan (på datorn) men dom vill ha mobilt bank-id och det har inte jag, jag har vanligt bank-id.
jag kollade banken om mobilt bank-id men jag har inte det dom kräver för att skaffa det.

Då tror jag ditt bästa alternativ är att gå till närmsta återförsäljare och fråga om hjälp där med värdebeviset, ICA (där jag bor) brukar ju ha öppet på julafton fram till 23, 7/11 och liknande har jag faktiskt ingen aning om.

Citat:
Hos våra återförsäljare kan du köpa ett värdebevis som du sedan kan använda för att tanka ditt eller någon annans kontantkort. Några exempel på återförsäljare är ICA, Pressbyrån, 7-eleven, Circle K, OKQ8, ATG ombud samt flertalet kiosker.
Citera
Igår, 16:04
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
1. självklart.
2. går det fortfarande?

Hej TS!

Är det nfc-läsare för bankid som du inte kan installera?
Citera
Igår, 16:07
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
1. självklart.
2. går det fortfarande?

2. Att tanka med värdebevis har alltid gått och det gör du det på Pressbyrån, 7-eleven, Circle K, OKQ8, ATG ombud samt flertalet kiosker.
Citera
Igår, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Då tror jag ditt bästa alternativ är att gå till närmsta återförsäljare och fråga om hjälp där med värdebeviset, ICA (där jag bor) brukar ju ha öppet på julafton fram till 23, 7/11 och liknande har jag faktiskt ingen aning om.

tack!
jag får prova macken eller ica.
Citera
Igår, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Hej TS!

Är det nfc-läsare för bankid som du inte kan installera?

jag vet inte vad det är.
det är problem med hur jag ska identifiera mig för att skaffa mobilt bank-id.
med vanligt bank-id så räcker det att vara inloggad på banken för att man ska kunna skaffa det.
funkar tydligen annorlunda med mobilt bank-id.
Citera
Igår, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
2. Att tanka med värdebevis har alltid gått och det gör du det på Pressbyrån, 7-eleven, Circle K, OKQ8, ATG ombud samt flertalet kiosker.

det är nåt som glömts bort iom att man kunnat ladda på nätet.
men jag ska kolla det.
Citera
Igår, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Du vill inte ha den bästa operatören vad det gäller kundtjänst så vad vill du då ha?

Vad ska man egentligen ha en kundtjänst till? Aldrig använt kundtjänsten på saker man betalar för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in