Citat:
Ursprungligen postat av
catlawd
Tror du missuppfattar min sarkasm. Colombiaska eliten som Escobar, Cali och Ochea kan räknas in som eliten och OGs i kokain handel.
Frågan är mer om sprängningar och skjutningar eskalerade efter att tv-serien Narcos släpptes på Netflix?
Förstår sarkasmen men att det eskalerade pga det, nä det var redan eskalerat!
Däremot har det skett omgrupperingar, hatet, föraktet i att andra tar plats gör att lätt kränktheten exploderar !
Missunnande, missnöje och nya sätt att se händelser! Man vill klättra till varje pris, och ingen ska va mer än nån annan!
Hedern , respekten är gränslös! Girigheten!
Ödmjukheten, är borta!
Det är en farlig värld! Och alla vill ha sin bit av kakan!
Hur skeva saker som kriminella gjort /gör så finns det ändå belägg i mycket utifrån min uppfattning och det jag har förståelse att saker görs! Jag försvarar det inte men jag förstår det!
Det ÄR en farlig värld, och har man respekt, gör rätt för sej och sköter sitt och skyndar långsamt! Och alltid är ärlig är det en annan tyngd anser jag!
Gör man fel , vilket alla är införstådda med så får man konsekvenser!
Men i samhället är det inte så, det ska bara göras! Till varje pris!
Det är fula tillvägagångssätt som används och det kommer tillbaka …
Skrämmande ! Sverige har själv satt sej i detta!
Man är lamma! Folk är trötta, färdiga och redo för krig!
Kriminalitet idag är på ett helt annat plan, det drivs som vinstdrivande företag av människor i alla läger med socialt nätverk, färdigheter och kunskap som etablerar sej starka!
Man sätter människor hit och dit! Man lovar vård, hjälp , trygghet och kan inte ett skit! Kunskap, hängivenhet och ork!
Vi har ett rättsväsende som hela världen skrattar åt! Vi har gäng kriminella överallt, korruption!
Vi har straff för piss grejer höga som hus! Medan man i andra helt idiotiska saker ä skyddad utifrån humanitära perspektiv och lägger enorma resurser på att fortsatt få Jonas Falk dömd, man utreder för fan Palme! Malexander morden är fortfarande det värsta som hänt!
Christer Petersson drev med hela systemet för att han KUNDE!
Att folk en köpte det!
Svartenbrandt hade egen lägenhet på Säter
Man la så förbannat mycket resurser på mc gängen på 90 talet och trodde att detta va en big bang!
Jag har sett ett klipp med T Möller där han säger på 90 talet att rättsväsendet ser helt fel, om dom tror att detta är problem och bråkar såhär ?
Vänta och se vad som komma skall!
Folk ville göra det bättre, viljorna gled isär och skapade så mycket skit!
Och se nu!
Jag kan tycka att det är organiserat på ett helt fascinerande sätt se och förstå hela grejen och jag måste erkänna att jag känner ändå respekt för mycket och hur drivna människor det är !