Citat:
Ursprungligen postat av
TonyMontanaz
Hej!
Tänkte att jag ska bygga en speldator (mitt första bygge). Har spelat en del för några år sedan men det var ett tag sedan nu och nu är inte delarna i de nya brukarna med samma namn och så vidare som det var förut. Grafikkorten som jag körde på är undermåliga jämfört med idag.
Jag sitter och bygger via datorbyggaren på Inet men där så får jag inte ihop det. Antingen är det för lång leveranstid på vissa delar eller så står det att de delar jag valt inte är kompatibla med den processorn, hastighetens på internminnet överstiger moderkortets standardhastighet och liknande.
Vad jag än gör blir det dåligt och går inte ihop. Och när det väl gör det är jag utom ramen för budgeten.
Spelar med RPG spel och det mest krävande är väl RDR2 som jag spelar men det kan vara bra att kunna ha lite utrymme för eventuella releaser.
Budgeten på 15 lakan är för burken i sig.
Jag kan tänka mig att uppgradera delar i framtiden men just nu är jag är i behov av en dator NU.
Tack på förhand!
Via datorbyggaren så ska det gå att filtrera så att du enbart får fram komponenter som är kompatibla med dina övriga komponenter, prova det.