Citat:
Ursprungligen postat av
verbet
Tja
Har nyligen kommit på att om man är en man som är självständig och mår psykiskt bra. Har bra ekonomi osv.
Varför vill man riskera sin fred och lycka med att skaffa en partner?
Min erfarenhet är att kvinnor är ganska jobbiga. De ställer tuffa krav på en. Skäller och gnäller, hittar på saker att bråka om, och deras hormoner spelar dom spratt dagligen. Dessutom är de dyra i drift och kräver att man köper in massa skit som inte behövs i hemmet.
Sen efter några år tröttnat dom och vill skiljas.
Så nu frågan till er män som har ett stabilt liv. Varför vill ni binda er ? Förstår såklart att man vill träffa kvinnor för sex dock.
Jag vill ha en partner in crime, fast utan crime. En kvinna att sova och ha sex med, resa med, äta med, ha roligt med. En kvinna jag litar på och som litar på mig. Min kvinna är lika driven som jag, högutbildad och kunnig och vi delar syn på livet och hur vi vill leva, att våra karriärer är viktiga, våra familjer också, men att vi alltid har varandras rygg. Våra vänner delar vår syn på hur man umgås och vår kultur, där vissa resmål, sporter och liknande ingår. Det är grymt att ha ett sånt förhållande. Just nu vill vi inte ha barn, vi bor inte ens tillsammans officiellt trots att vi varit ett par i flera år och det passar oss och våra karriärer just nu. Jag är stolt över att hon valt mig till partner eftersom hon är en så sjukt högpresterande människa med höga krav. Jag upplever ändå att hon har realistiska förväntningar på mig, är lojal, tar ansvar för sin del i förhållandet och är otroligt ärlig. Hon har lika mycket kapital som jag, hennes familj antagligen mer och on tjänar otroligt bra, så jag vet att hon inte är med mig för min familjs och min bakgrund.
Hur kan man inte vilja ha det?