• 1
  • 2
2024-12-25, 18:49
Medlem
Tja

Har nyligen kommit på att om man är en man som är självständig och mår psykiskt bra. Har bra ekonomi osv.

Varför vill man riskera sin fred och lycka med att skaffa en partner?

Min erfarenhet är att kvinnor är ganska jobbiga. De ställer tuffa krav på en. Skäller och gnäller, hittar på saker att bråka om, och deras hormoner spelar dom spratt dagligen. Dessutom är de dyra i drift och kräver att man köper in massa skit som inte behövs i hemmet.

Sen efter några år tröttnat dom och vill skiljas.

Så nu frågan till er män som har ett stabilt liv. Varför vill ni binda er ? Förstår såklart att man vill träffa kvinnor för sex dock.
Citera
2024-12-25, 18:59
Medlem
atodJbs avatar
Är ganska bekväm med att vara ensam.
Med det sagt så har jag en eller två dagar i månaden då man känner sig ensam.
Inte för att man saknar att ha någon i sin närhet, mer känslan av att ingen har mig.
Citera
2024-12-25, 19:03
Medlem
Dulces avatar
Låter som du inte hittat rätt kvinna. Jag har dejtat ganska mycket i livet, och ja, många är som du beskriver. Men att vara singel enligt mig kan aldrig slå livskvalitén man får att vara i ett bra och stabilt förhållande.
Citera
2024-12-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dulce
Låter som du inte hittat rätt kvinna. Jag har dejtat ganska mycket i livet, och ja, många är som du beskriver. Men att vara singel enligt mig kan aldrig slå livskvalitén man får att vara i ett bra och stabilt förhållande.

50% av alla gifta par skiljer sig. Vad är procenten för de som bara är sambos?

Och lägg då till procenten för de som fortfarande lever ihop och mår piss.

Med andra ord du har kanske 10% chans att inte få ett sämre liv.

Dåliga odds
Citera
2024-12-25, 19:12
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
50% av alla gifta par skiljer sig. Vad är procenten för de som bara är sambos?

Och lägg då till procenten för de som fortfarande lever ihop och mår piss.

Med andra ord du har kanske 10% chans att inte få ett sämre liv.

Dåliga odds

Men om man skiljer sig om förhållandet blir dåligt på sikt, då hittar man väl bara en ny partner?
Det är ju inte så att de 50% som skiljer sig lever singlar resten av livet.
Citera
2024-12-25, 19:14
Medlem
Citat:
Men om man skiljer sig om förhållandet blir dåligt på sikt, då hittar man väl bara en ny partner?
Det är ju inte så att de 50% som skiljer sig lever singlar resten av livet.

Hehe. Först och främst är det inte bara att hitta en ny. Så lätt är det inte. Visst om man bara ger sig in i något nytt utan att göra en bra utvärdering av tjejen så är det ju super lätt.

Men då har du ytterligare en separation att se fram emot även med den donnan
Citera
2024-12-25, 19:17
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Tja

Har nyligen kommit på att om man är en man som är självständig och mår psykiskt bra. Har bra ekonomi osv.

Varför vill man riskera sin fred och lycka med att skaffa en partner?

Min erfarenhet är att kvinnor är ganska jobbiga. De ställer tuffa krav på en. Skäller och gnäller, hittar på saker att bråka om, och deras hormoner spelar dom spratt dagligen. Dessutom är de dyra i drift och kräver att man köper in massa skit som inte behövs i hemmet.

Sen efter några år tröttnat dom och vill skiljas.

Så nu frågan till er män som har ett stabilt liv. Varför vill ni binda er ? Förstår såklart att man vill träffa kvinnor för sex dock.

Du tar upp nackdelar men inga fördelar.

Att älska och känna sig älskad, att ha någon att prata med om sina innersta tankar, någon att skratta med och uppleva fina saker med, kanske bilda familj med, att få egna barn och få uppleva den starka självklara kärleken till sitt eget barn, få se barnet utvecklas och växa upp. Ja, allt detta gör mödan värd.
Citera
2024-12-25, 19:19
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Hehe. Först och främst är det inte bara att hitta en ny. Så lätt är det inte. Visst om man bara ger sig in i något nytt utan att göra en bra utvärdering av tjejen så är det ju super lätt.

Men då har du ytterligare en separation att se fram emot även med den donnan

Har aldrig varit några problem för mig dock. De låter som du kanske tar dethär med förhållande på lite för stort allvar. Jag personligen har alltid gått på 4-6 dejter. Sen om de känts bra har man blivit tillsammans och för mig har det funkat i flera år. Sen kan ju förhållandet ta slut på sikt av olika anledningar, men då har jag alltid bara installerat tinder och liknande, hittat en ny tjej inom 2-3 veckor och gått in i ett nytt trevligt förhållande. Men det kanske inte funkar så för dig.
Citera
2024-12-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Du tar upp nackdelar men inga fördelar.

Att älska och känna sig älskad, att ha någon att prata med om sina innersta tankar, någon att skratta med och uppleva fina saker med, kanske bilda familj med, att få egna barn och få uppleva den starka självklara kärleken till sitt eget barn, få se barnet utvecklas och växa upp. Ja, allt detta gör mödan värd.

Det där med barn köper jag. Men om man redan har barn eller inte vill ha barn då?

Sen kan du aldrig visa dina innersta svagheter eller tankar för en kvinna.

Hon kommer använda dem emot dig. Samt att berätta allt kring dina svagheter för andra den dagen de tar slut.

Tro mig! Jag har dejtat mängder. Och kvinnorna har inga problem att lämna ut allt kring sina ex!
Citera
2024-12-25, 19:22
Medlem
Citat:
Har aldrig varit några problem för mig dock. De låter som du kanske tar dethär med förhållande på lite för stort allvar. Jag personligen har alltid gått på 4-6 dejter. Sen om de känts bra har man blivit tillsammans och för mig har det funkat i flera år. Sen kan ju förhållandet ta slut på sikt av olika anledningar, men då har jag alltid bara installerat tinder och liknande, hittat en ny tjej inom 2-3 veckor och gått in i ett nytt trevligt förhållande. Men det kanske inte funkar så för dig.

Haha uppenbarligen funkar det inte för dig heller.

Man vill inte gå in i något som ej håller. Att du tar en ny tjej två veckor senare betyder att du bara tar nån för förhållandets skull
Citera
2024-12-25, 19:24
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Haha uppenbarligen funkar det inte för dig heller.

Man vill inte gå in i något som ej håller. Att du tar en ny tjej två veckor senare betyder att du bara tar nån för förhållandets skull

Alla människor fungerar ju olika. Om mitt förhållande tar slut och om de redan varit dåligt under en längre period, då är jag redan redo att hitta nytt direkt efter förhållandet tagit slut. Jag är inte den personen som vill sitta och deppa och tycka synd om mig själv. Funkar inte förhållandet så hittar jag gladeligen bara en ny som jag kan älska och bli älskad av. Så funkar det för mig, men uppenbarligen inte för dig.
Citera
2024-12-25, 19:26
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Det där med barn köper jag. Men om man redan har barn eller inte vill ha barn då?

Sen kan du aldrig visa dina innersta svagheter eller tankar för en kvinna.

Hon kommer använda dem emot dig. Samt att berätta allt kring dina svagheter för andra den dagen de tar slut.

Tro mig! Jag har dejtat mängder. Och kvinnorna har inga problem att lämna ut allt kring sina ex!

Jag förstår att du har spruckna förhållanden i bagaget. Been there, done that.

Men man måste våga bjuda på sig och ta risker. Hellre det än att förbli en bitter ungkarl resten av livet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in