Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 19:12
Medlem
Hej.
Jag vill poängtera att jag mår bra, inga depressioner alls, som jag ibland känt av tidigare.
Har ett bra välavlönat jobb, några släktingar som jag bor nära och besöker då o då.
Jag känner mig bara färdig. Livet har bestått av massa berg o dalbanor.
Kring 50, en dotter som inte vills umgås, kanske påverkar.
Borde invänta min mamma som är lite för pigg för sin ålder. Men sen är det väl OK att dö på sitt eget sätt?
Jag är så pruttfärdig med livet, kan leva eller dö, och det gör mig detsamma.
Så varför kämpa med julklappar eller skatt.
Citera
Igår, 19:15
Medlem
Dulces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Hej.
Jag vill poängtera att jag mår bra, inga depressioner alls, som jag ibland känt av tidigare.
Har ett bra välavlönat jobb, några släktingar som jag bor nära och besöker då o då.
Borde invänta min mamma som är lite för pigg för sin ålder. Men sen är det väl OK att dö på sitt eget sätt?

Det låter som någon behöver hitta en ny mening med livet.
Jag sjuk 30 åring avundas någon som kan vara frisk och ha ett bra jobb.
Jag lever med smärtor och sjukdomar varje dag. Inte jobbat på flera år.
Jag hade gett vad som helst för att bli frisk, kunna ha ett jobb och någon typ av familj.
Men allt är ju relativt antar jag.
Citera
Igår, 19:35
Medlem
a-mortals avatar
Jag tyckte samma sak när jag var 14. Sedan dess har jag sett massor med animes och varit med om en pandemi och spelat massa tv-spel. Det var värt det tyckte jag. Man är ju inte supersocial om man tycker att det kan lika gärna ta slut snart. Bättre att inte knyta så mycket känslor till en. Nu har jag slutat bry mig och är typ social ändå. Jag ser fram emot vad som nu kommer framöver med zombie-Putin och Elon Cyborg Musk.
Citera
Igår, 19:42
Medlem
zombie-nations avatar
Låter som du är deprimerad. Kanske inte konstigt om ditt eget barn övergett dig. Varför blev det så tror du?
Citera
Igår, 19:59
Medlem
Citat:
Hej.
Det är bara köra på varför stressa? Ett riktigt svandyk på lämpligt ställe kanske hm
Citera
Igår, 20:18
Medlem
Citat:
Hej.

Vad tror du händer när du dö då? Bara "svart" eller? Jag är då inte så säker på det. Om du nu ändå är "färdig" med livet så kan du lika gärna snöa in dig på det metafysiska, vetenskap och religion. Jag menar, om du nu inte har något bättre för dig. Vem vet vad som väntar efter det här livet så varför stressa?
Citera
Igår, 20:33
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Hej.
Din familj och dina vänner bryr sig djupt om dig och skulle sakna dig oerhört mycket. Livet är fullt av framtida möjligheter, nya passioner och mål att upptäcka. Du har mycket kvar att bidra med till samhället och att hjälpa andra med din visdom. Din goda hälsa är också en viktig anledning att fortsätta njuta av livet. Kom ihåg att du alltid kan hitta mening och glädje i de små och stora stunderna, och att vi är många som bryr oss om dig.
Citera
Igår, 20:43
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA_Sweden
Din familj och dina vänner bryr sig djupt om dig och skulle sakna dig oerhört mycket. Livet är fullt av framtida möjligheter, nya passioner och mål att upptäcka. Du har mycket kvar att bidra med till samhället och att hjälpa andra med din visdom. Din goda hälsa är också en viktig anledning att fortsätta njuta av livet. Kom ihåg att du alltid kan hitta mening och glädje i de små och stora stunderna, och att vi är många som bryr oss om dig.

Bra skrivet.

TS, läs ovan.

// CC
Citera
Igår, 20:44
Medlem
Du ska inte leva för någon annans skull. Att din dotter inte vill ses har säkert sina anledningar men inget att haka upp sig på.

Skaffa ett liv du vill leva istället för att vänta på döden.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Vad tror du händer när du dö då? Bara "svart" eller? Jag är då inte så säker på det. Om du nu ändå är "färdig" med livet så kan du lika gärna snöa in dig på det metafysiska, vetenskap och religion. Jag menar, om du nu inte har något bättre för dig. Vem vet vad som väntar efter det här livet så varför stressa?
Kanske det bästa gensvaret hittils.
Tack, ska fundera på det.
Livet är inte alls meningslöst, om man hittar mening med det.
Varken dödsångest eller dödslängstan, men just varför hänger kvar.
Citera
Igår, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Du ska inte leva för någon annans skull. Att din dotter inte vill ses har säkert sina anledningar men inget att haka upp sig på.

Skaffa ett liv du vill leva istället för att vänta på döden.
Jag väntar inte på döden.
Bara att jag känner mig klarlevd.
Haft många fina stunder - räcker inte det.
Så nöjd så här idag, kanske få förunnat.
Citera
Igår, 23:03
Medlem
Citat:
Jag väntar inte på döden.
Bara att jag känner mig klarlevd.
Haft många fina stunder - räcker inte det.
Så nöjd så här idag, kanske få förunnat.
Du vet inte om du levt din bästa dag än. Visst kan du haft många fina stunder - varför kan det inte bli fler tycker du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in