2024-12-25, 23:43
Medlem
Ibland blir identiteterna bakom konton som gärna förblir anonyma avslöjade. Det här har t.ex skett några gånger på Twitter eller X som det numera heter.

Här är t.ex en managementkonsult från Göteborg som betedde sig riktigt illa under lång tid på Twitter för att sedan bli rejält avslöjad. Han hade dessutom två pinsamma snatteridomar på sig. Verkade vara någon form av SD-hatande töntliberal. https://www.nickalinia.se/p/jesper-l...agementkonsult

Här är en vänstertomte som visade sig ha slagit sin flickväns gamla pappa, knarkat och tjejen var rädd för honom och hans temprament. https://www.nickalinia.se/p/svartsju...for-misshandel

Fyll gärna på om ni har fler exempel!
Citera
2024-12-25, 23:57
Medlem
Alltså ingen av dessa är trollkonton, dom verkar bara vara ovänner med den där killen som skriver om dom.
Citera
2024-12-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Alltså ingen av dessa är trollkonton, dom verkar bara vara ovänner med den där killen som skriver om dom.

Ovänner? Varför skulle de vara det
Citera
2024-12-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IntellectualSlap
Ovänner? Varför skulle de vara det

Dom verkar ha skrivit saker till honom och de har bråkat om politik och sen har han hängt ut dom.

Ett trollkonto är något helt annat.
Citera
2024-12-26, 08:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IntellectualSlap
Ibland blir identiteterna bakom konton som gärna förblir anonyma avslöjade. Det här har t.ex skett några gånger på Twitter eller X som det numera heter.

Här är t.ex en managementkonsult från Göteborg som betedde sig riktigt illa under lång tid på Twitter för att sedan bli rejält avslöjad. Han hade dessutom två pinsamma snatteridomar på sig. Verkade vara någon form av SD-hatande töntliberal. https://www.nickalinia.se/p/jesper-l...agementkonsult

Här är en vänstertomte som visade sig ha slagit sin flickväns gamla pappa, knarkat och tjejen var rädd för honom och hans temprament. https://www.nickalinia.se/p/svartsju...for-misshandel

Fyll gärna på om ni har fler exempel!

Det där är ju inga trollkonton. Har du inga exempel på det istället eftersom det är ditt inledande ord i topic?
Citera
2024-12-26, 10:19
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där är ju inga trollkonton. Har du inga exempel på det istället eftersom det är ditt inledande ord i topic?

Om han har fel, förklarar trollkonto vs ”anonym” som blev uthängda

Han vet inte skillnaden, inte jag heller
För mig är en som pumpar ut skit är troll anonymt eller ej anonymt

Sen orkar jag inte bry mig då jag inte använder mig av div forum/appar

Har enbart ett konto på ett forum och det är här 😆
Citera
2024-12-26, 12:45
Medlem
Tuppruskarens avatar
Fast ingen av dina exempel var ju anonyma?

Första skrev ju inte under eget namn men hade bild på sig själv.

Andra skrev ju under eget namn och hade bild.

Så anonyma SD-troll vinner fortfarande.
Citera
2024-12-26, 12:47
Medlem
Tomtefar2024s avatar
Vem är Edvin Alpros på X?
Citera
2024-12-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Om han har fel, förklarar trollkonto vs ”anonym” som blev uthängda

Han vet inte skillnaden, inte jag heller
För mig är en som pumpar ut skit är troll anonymt eller ej anonymt

Kontona som hängs ut på den där sidan verkar vara vanliga politiska debattörer som kommenterar på politiska sidor. Sen att sidan som hänger ut dom och ts tycker att de skriver otrevliga saker och har dålig netikettet är en annan sak, det är deras åsikt.
Ett internettroll vill uppröra så mycket som möjligt genom att skriva saker som provocerar. T ex trolla kan vara att skapa inlägg i stil med "jag tycker faktiskt att pedofiler ska få ligga med dom barn dom önskar eftersom all forskning pekar åt att det är positivt för alla".
Citera
2024-12-26, 14:01
Medlem
Tråden heter ju "Trollkonton OCH ANDRA KONTON som blivit avslöjade"
Citera
2024-12-26, 14:31
Medlem
Rektor Hamid-style menar du?

Annie Lööf blev väl också avslöjad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera