Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 14:03
Medlem
Zeusys avatar
https://www.hemhyra.se/nyheter/efter...-madde-daligt/

Citat:
Mannen som är i 40-årsåldern hyr sedan snart 15 år tillbaka en lägenhet på 82 kvadratmeter i en förort söder om Stockholm. Han bodde tidigare i lägenheten tillsammans med sin fru och deras gemensamma son.

När hyresvärden gjorde en kontroll i hyresrätten upptäckte man att mannen hade satt upp en stor skiljevägg i vardagsrummet i mitten av lägenheten. Mannen ställdes till svars för väggbygget och anförde en ovanlig förklaring.

Mannen hade separerat från sin fru och hon ville inte längre bo med honom. För att frun inte skulle lämna mannen, flytta och ta med sig sonen satte han upp en avskiljningsvägg i vardagsrummet. Han säger att han mådde psykiskt dåligt under separationen men säger att han lyckades hitta en lösning som innebar att exmakarna delade upp bohaget och lägenheten i två delar.

Hyresvärden tror inte på den manenns historia och blir av med sin hyresrätt....

Citat:
Man hävdade att mannen egentligen hyrt ut sin lägenhet till andra, och satt in skiljeväggen för att skapa separata boenden till de nya hyresgästerna.

Tror ni på mannens historia eller inte? Skiljevägg för att exfrun bor kvar? Det låter helt korkat för mig.
Eller skiljevägg för att skapa separata boenden till nya olovliga hyresgäster?
Utveckla.
Citera
Igår, 14:10
Medlem
Gudpappsens avatar
Helt ärligt, det har väl inte hyresvärden med att göra ifall han bygger en vägg i lägenheten. Bara den är i återställt skick när han flyttar? det kan ju inte varit en särskilt grov vägg eftersom lägenheten var på 80-ish kvadrat.
Citera
Igår, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy

Tror ni på mannens historia eller inte? Skiljevägg för att exfrun bor kvar? Det låter helt korkat för mig.
Eller skiljevägg för att skapa separata boenden till nya olovliga hyresgäster?
Utveckla.

Båda alternativen låter korkade för mig. Det med frun låter mer troligt än uthyrningen.
Vems kläder fanns där? Fanns fruns och ingen annans kläder och saker i lägenheten så är ju saken klar.
Citera
Igår, 15:19
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudpappsen
Helt ärligt, det har väl inte hyresvärden med att göra ifall han bygger en vägg i lägenheten. Bara den är i återställt skick när han flyttar? det kan ju inte varit en särskilt grov vägg eftersom lägenheten var på 80-ish kvadrat.

Just så.
Man kan misstänka störning av något slag som fick hyresvärden att reagera.
Jag har själv låtit bygga upp skiljeväggar (både fullängds och halvväggar) i hr.
Återställde vid byte om nya hyresgästen så önskade.
Citera
Igår, 19:34
Medlem
calvinclowns avatar
Allt beror på om hennes prylar fanns i ena halvan. Så länge lägenheten återställs och inte hyrs ut tycker jag det är okej eftersom de biologiska föräldrar. Väldigt unikt case.

Detta får mig att minnas en barndomskompis från Thailand. Han bodde med sin mor i en etta på 25 kvm. Han var i 11 års åldern och de anlitade byggherrar för att smälla upp två väggar som tog 80 procent av rummet. Mammans yta var hennes 90 säng mellan två väggar. Den här killen hade 140 cm säng. Han skötte även ekonomin där hemma. Så funkar den kulturen. Detta var också hyresrätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in