Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 20:57
Medlem
Jag har verkligen fastnat. Jag utmanar inte hjärnan. Jag bara sitter och går in på samma sidor, så som Flashback, Facebook och Youtube. Men gör eller kollar på inget vettigt. Det är som om jag ''väntar'' på någonting eller att jag bara inte kan hitta på någonting att göra.

Dessvärre jobbar jag endast med extrajobb och har det ostabilt med ekonomin, så kan inte börja på någon fritidsaktivitet.

Jag umgås inte så mycket med folk och har ingenting för mig alls överhuvudtaget.

Dagarna ser likadant ut för mig och så har det sett ut egentligen sedan något år tillbaka.

Jag gör i princip ingenting och ibland sker det kanske lite projektjobb, som bara blir som ''ny'' grej, som man sysslar med i en kort period och därefter ser alla dagar i princip exakt likadana ut, bortsett ifrån när jag jobbar. Vilket ytterst sker någon få gånger i månaden, tyvärr.

Jag söker naturligtvis fler jobb.

Men mitt problem är att dagarna bara rinner iväg. JAG lever ett ohälsosamt liv.

Jag drömmer egentligen om vildmarkslivet och vill egentligen komma bort ifrån skärmen. Men det är som om jag inte kan.

Finns ju inget annat att göra.

Det är ingen idé att promenera för mig. Det finns inget att se eller utforska för mig i min stad som jag bor i.

Jag kan inte heller spendera bort pengar, då jag lever dåligt ställt rent ekonomiskt.

Vad och hur kommer jag bort ifrån detta?

DET går inte. Jag sitter verkligen fast.

Hur gör jag?
Citera
Igår, 21:10
Medlem
a-mortals avatar
Vad sägs som att jobba som scoutledare?
Citera
Igår, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslen
köp ett tält det kan vara en bra början
Jag söker naturligtvis fler jobb.:
https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/
https://se.jooble.org/
https://www.linkedin.com/

Jag håller med svaret ovan; Ordna ett tält och sovsäck osv. När våren kommer så dra iväg och satsa på at vara borta en vecka. Ställ för det, med vatten och mat. Jag tror du har mycket trevligt att se fram emot under våren och sommaren ifall du börjar lite smått att förbereda dig för naturen i vår.
Citera
Igår, 22:25
Medlem
Lös utbildningar online? Utveckla dina meriter, sätt upp mål. Börja träna för att överleva lättare när du tältar i vår
Citera
Igår, 23:28
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har verkligen fastnat. Jag utmanar inte hjärnan. Jag bara sitter och går in på samma sidor, så som Flashback, Facebook och Youtube. Men gör eller kollar på inget vettigt. Det är som om jag ''väntar'' på någonting eller att jag bara inte kan hitta på någonting att göra.

Dessvärre jobbar jag endast med extrajobb och har det ostabilt med ekonomin, så kan inte börja på någon fritidsaktivitet.

Jag umgås inte så mycket med folk och har ingenting för mig alls överhuvudtaget.

Dagarna ser likadant ut för mig och så har det sett ut egentligen sedan något år tillbaka.

Jag gör i princip ingenting och ibland sker det kanske lite projektjobb, som bara blir som ''ny'' grej, som man sysslar med i en kort period och därefter ser alla dagar i princip exakt likadana ut, bortsett ifrån när jag jobbar. Vilket ytterst sker någon få gånger i månaden, tyvärr.

Jag drömmer egentligen om vildmarkslivet och vill egentligen komma bort ifrån skärmen. Men det är som om jag inte kan.

Det är ingen idé att promenera för mig. Det finns inget att se eller utforska för mig i min stad som jag bor i.

Jag kan inte heller spendera bort pengar, då jag lever dåligt ställt rent ekonomiskt.

Hur gör jag?

Man kommer till en punkt då man förstår att man bara måste slänga sig ut i det okända och ta sig an utmaningar annars kommer man må skit
Citera
Igår, 23:30
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Vad sägs som att jobba som scoutledare?
Eller varför helt enkelt inte runka lite mer? Det lättar på trycket!
Citera
Igår, 23:34
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det är inget nytta med att runka. Det är bättre att laga näringsrik och god mat istället.
Citera
Igår, 23:50
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels

Quick fix. Been there done that. Testa avhållsamhet istället.

TS låter som en rävsax.

Men medvetande är första steget till förändring.

Lyssna på dom som nämne tält och sovsäck, planera en skön tripp till våren. Lyft blicken.

Jag borde själv låta mig inspireras. Men det är lätt att bli feg och bekväm.

Jag vill gärna tipsa om en dokumentär serie som går se på svtplay som har namnet "Ett enklare liv" , kanske det kan sätta igång något hos dig
Senast redigerad av Majsmannen2 Idag kl. 00:25.
Citera
Idag, 00:09
Medlem
Lär dig att sjunga. Och var inte blyg om det. Börja med att först hosta ordentligt några gånger. Sen ta några djupa andetag. Sen börja sjunga med en stark och bestämd röst: AAAAAVEE MARIIIIIAAA...GRAAATZIIAA PLEENAA.

Nå du hittar orden på Google.
Citera
Idag, 02:51
Medlem
Det är väldigt många som är fast i samma situation som du, speciellt ungdomar. I samband med det kalla och mörka vinterklimatet vi har halva året leder det till att många ständigt scrollar på olika sociala medieappar för att känna någon form av glädje i detta trasiga samhälle.

Du kan börja med att ta bort alla sociala medieappar och istället börja läsa. Människor som spenderar för mycket tid på sociala medier tenderar att prioritera andras liv före sina egna, och detta leder ingen vart. Gå och lägg dig och vakna vid samma tid varje dag. Ta bort alla artificiella dopaminsubstanser som förstör hälsan, som nikotin och koffein. Ät hälsosamt och fokusera på rött kött, animaliska fetter, samt säkra kolhydratkällor. Börja gå ut och ta dagliga promenader i naturen på morgonen. Allt detta kommer att stärka ditt välmående, öka energinivån och göra att du blir klarare i huvudet.
Efter detta kan du ta dig en funderare, kanske ta vara på Sveriges utbildningssystem och hitta en framtidssäker utbildning som kan leda till ett jobb utomlands? Då har du sannolikt också större chans att hitta likasinnade människor, vilket kan ge dig det sociala livet du kanske behöver.
Citera
Idag, 06:35
Avstängd
Citat:

Hur gör jag?
Kostar ingenting att gå ut i skogen. Bara gå ut och utmana dig själv. Klättra i berg eller träd undvik att dö.
Citera
Idag, 07:23
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Hur gör jag?

Börja promenera, först en och sedan två gånger per dag. Bra för både kroppen och knoppen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in