Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 08:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Bygg ett hus.
Citera
Igår, 08:51
Medlem
borrasss avatar
Ut i naturen,som någon sa köp ett tält.
Sätt upp mål för något du vill uppnå, små enklare mål först sen när du känner dig stabilare högre ställda mål och utmaningar.
Citera
Igår, 09:08
Medlem
Man inser att man börjar bli deprimerad när man spenderar lång tid att kolla på inloggningsskärmen till sitt favoritdatorspel.
Citera
Igår, 09:09
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Det låter som att du är deprimerad!

Eftersom du inte är bunden betyder det att du är relativt fri att hitta på vad du vill. Tyvärr är ekonomin ett visst hinder.
Du ska utbilda dig och fixa fram lite pengar.

Sätt dig ned och brainstorma och låt tankarna flöda utan censur. Vilka aktiviteter kan du tänka dig?
Prova att tälta ute några dygn och laga din mat över öppen eld.

Sätt regler kring hur du ska använda skärmen, läs istället en bok.
Citera
Igår, 10:22
Medlem
Låter som mig, tror jag blivit halvt paralyserad utav cannabis rökande sedan en tidig ålder som varade i 10 år, nykter i snart tre år men latheten finns kvar.

I stort sett det enda jag gör är att träna, jag jobbar också deltid så är ledig majoriteten av tiden, drar till gymmet i två timmar och kommer hem, resten av dagen ligger jag i soffan och kollar på serier, mobilen och spelar, ett rättså patetiskt och sorgligt levnadssätt för någon som är snart 30 bast.

På senare har dock något vaknat inom mig, känns lite som att jag börjat brinna inombords och har fått nog av att vara så passiv och lat, innerst inne vill jag ta tag i mitt liv och åstadkomma saker, bygga upp en karriär, det första steget är givetvis att skaffa ett heltidsjobb så man har något att sysselsätta sig med på dagarna, och framförallt få en bättre ekonomi för det börjar också tryta nu, sedan ockupera fritiden med hobbies och att jobba mot sina personliga mål men angående jobb så kan jag vara helt ärlig med mig själv och säga att jag vet fan inte om jag klarar av det, har ju ingen utbildning så de jobben jag kan få är typ lager och vården, att gå runt på ett lager 7-4 dag in dag ut.. spyr utav tanken.

Fortsätter jag såhär och sitter i samma sits när jag är 35 så är det lika bra att avsluta att.
Senast redigerad av starzkis Igår kl. 10:26.
Citera
Igår, 13:04
Medlem
-Grillo-s avatar
Sitter själv rätt mycket vid min dator, o knappt gör nått annat än växlar mellan några sidor, bl.a. Flashback på senare tid. Men något jag också gör är att jag har gått med i intressanta Facebook-grupper där det kommer förslag på artiklar att läsa. T.ex. är jag intresserad av historia, o alltid lär man sig nått nytt av historieartiklarna som föreslås. Jag anser inte att den tiden är totalt bortkastad, då jag inhämtar kunskap. Samtidigt har jag börjat spendera allt mer tid på ChatGTP, även där för att få lära mig nya grejer.

Jag trivs med mitt jobb, men sitter oftast vid datorn på min lediga tid. Men t.ex. anser jag det är meningslöst att sitta o spela bort tiden eller runka till porr. Men en del kanske tycker om att t.ex. läsa skvaller om Bianca Ingrosso, o säger själva att de absolut inte slösar med sin tid. Så det är väl individuellt.

Vildmarksliv är nyttigt o roligt, tar ibland tältet o sticker ut nånstans då och då, på sommaren i.a.f. Så jag säger också; -Köp ett tält till nästa sommar, testa att campa en natt i närmaste skog. Sen kanske du kan avancera på campingen.
Citera
Igår, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har verkligen fastnat. Jag utmanar inte hjärnan. Jag bara sitter och går in på samma sidor, så som Flashback, Facebook och Youtube. Men gör eller kollar på inget vettigt. Det är som om jag ''väntar'' på någonting eller att jag bara inte kan hitta på någonting att göra.

Dessvärre jobbar jag endast med extrajobb och har det ostabilt med ekonomin, så kan inte börja på någon fritidsaktivitet.

Jag umgås inte så mycket med folk och har ingenting för mig alls överhuvudtaget.

Dagarna ser likadant ut för mig och så har det sett ut egentligen sedan något år tillbaka.

Jag gör i princip ingenting och ibland sker det kanske lite projektjobb, som bara blir som ''ny'' grej, som man sysslar med i en kort period och därefter ser alla dagar i princip exakt likadana ut, bortsett ifrån när jag jobbar. Vilket ytterst sker någon få gånger i månaden, tyvärr.

Jag söker naturligtvis fler jobb.

Men mitt problem är att dagarna bara rinner iväg. JAG lever ett ohälsosamt liv.

Jag drömmer egentligen om vildmarkslivet och vill egentligen komma bort ifrån skärmen. Men det är som om jag inte kan.

Finns ju inget annat att göra.

Det är ingen idé att promenera för mig. Det finns inget att se eller utforska för mig i min stad som jag bor i.

Jag kan inte heller spendera bort pengar, då jag lever dåligt ställt rent ekonomiskt.

Vad och hur kommer jag bort ifrån detta?

DET går inte. Jag sitter verkligen fast.

Hur gör jag?

Hur du gör!?
Du tar reda på vad den här tillvaron du är satt att genomlida, EGENTLIGEN går ut på!
Det sker med fördel med hjälp av denna info:

ROAD TO SALVATION:
--------
Open your heart for Jesus Christ

Know thy enemy, satan
----------
Please watch "BODY CODE the documentary", 03:45 h long fantastic film about Jesus being encoded in us!
youtubechannel:
"Enter the Stars"
------‐--
2 Corinth, 4:4

Satan, who is the god of this world, has blinded the minds of those who don’t believe. They are unable to see the glorious light of the Good News. They don’t understand this message about the glory of Christ, who is the exact likeness of God.
------
Christian Truther Channels Youtube :

"Touching the afterlife"
"End times productions"
"Enter the stars"
"Enterthestars Reloaded"
"Truthunedited"
"One Mission Ministry"
"Yeshua Said My Name"
"Shaking My head production"
"Grace Digital Network"
"The Two Preachers"
"No Greater Love"
"Jon Wedger" (RSA)
"Now You See TV"
"FOJC Radio"
"Holy Heartbeats"
"Delafe Testimonies"
"Living Waters"
"Wherein eternity"
"Grace for purpouse"
"DoUSEEwhatEYEC"
"Koinonia House"
"Thecontroversy7"
"John 316 video Ministry"
"Josh Sparrow"
"Nephtali1981"
"The Last Days"
"Living For Christ"
"A servant's Heart"
"Gabe the street preacher"
"RISE" (R$E)"
"Dayz of Noah"
"Nicholson1968"
"Sermonindex.net"
"Derek Prince Ministries Nederland"
"Mark Murchison"
"Repentance call"
"Revelations of Jesus Christ"
"Torch of Christ Ministries"
"Precious Testimonies"
"Father Spyridon"
"HeCsUsAll"
"Nicholas Bowling"
"The Once Lost and Now Found Sheep"
"Sound the Battle Cry"
"separationfromtheworld"
"Little Light Studios"
"Hacking the Headlines"
"Endtime Apostasy"
"Age of Deciet"
"aminutetomidnite"
"Richard Bruce (freeourworld.org)
"Messenger sent"
"The Watchman"
"Rob Skiba"
"ChrisLasala" (recent turmoil,very questionable recently, older videos about pyramids and Olympic Games essential however but take heed on this "ministry")
Citera
Igår, 14:20
Medlem
Det är det som är felet med ungdomar nu, inga intressen förutom mobilen... sorgligt ju.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in