2024-12-27, 07:05
Medlem
Hej! uppdaterade nyss min ipad gen 5 till ios 16.7.10 och undrar om man kan ha Bank ID på den? Det är nerladdat och klart, Har tappat bort min mobil som jag hade bank id på och har bara denna ipad för tillfället så isåfall tänkte jag ta en tur till banken idag och fixa ett på Ipaden om det funkar?
Citera
2024-12-27, 07:46
Medlem
Gudpappsens avatar
Är bankID-appen fullt uppdaterad på Appstore känns det ju som att det inte vore några bekymmer, om intet som bör det ju stå väl inne på appen att versionen är för gammal eller nåt sånt.

Jag tror det går att fixa till BankID direkt i appen med ett svenskt pass, banken kunde i vilket fall inte hjälpa mig något.
Senast redigerad av Gudpappsen 2024-12-27 kl. 07:54.
Citera
2024-12-27, 07:52
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headstink
Hej! uppdaterade nyss min ipad gen 5 till ios 16.7.10 och undrar om man kan ha Bank ID på den?
Det borde fungera eftersom man som lägst måste ha iOS 14 https://support.bankid.com/sv/teknis...lem/systemkrav

Jag har ett extra bankid på en surfplatta med Android 9 som funkar bra via Skandiabanken.
Citera
2024-12-27, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudpappsen
Är bankID-appen fullt uppdaterad på Appstore känns det ju som att det inte vore några bekymmer, om intet som bör det ju stå väl inne på appen att versionen är för gammal eller nåt sånt.

Jag tror det går att fixa till BankID direkt i appen med ett svenskt pass, banken kunde i vilket fall inte hjälpa mig något.

I bank id appen? Hur då? står såhär "aktivera BankID eller kontrollera ID-kort läs mer om att aktivera bankid på din banks hemsida eller app" på framsidan i appen
Citera
2024-12-27, 08:34
Medlem
Har nu läst att många ej kan aktivera bank id på just Ipads,Låter lite fifty fifty.

Jag chansar och så får vi se helt enkelt!

Tack för alla svar
Citera
2024-12-27, 08:50
Medlem
c.divers avatar
Ipaden måste klara att läsa av NFC chippet på ett pass eller nationellt ID kort
Citera
2024-12-27, 09:08
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver

Om kan komma åt banken via telefonen, alltså appen, så krävs inte det. Jag har inte någon Appel-grej men det funkar med Android. Det finns i bankens instruktioner i appen hur man gör.

(Köpte en ny mobil under black week, hade bara ett nyss ogiltigt pass, orkade inte fixa nytt pass på polisen, det tar för mycket tid.)
Citera
2024-12-27, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver

Och hur vet jag om den gör det? min gamla Iphone 6s plus stog det att den delvis inte hade eller inte kunde ha bank ID eller hade nfc, men de kunde den ha tillslut tydligen då bank id gick att lösa på den men inte hade nfc helt fullt ut om jag får gissa?

6splus slutade uppdateras vid ios 15.8.7 cirka.
Citera
2024-12-27, 09:40
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headstink
Hej! uppdaterade nyss min ipad gen 5 till ios 16.7.10 och undrar om man kan ha Bank ID på den? Det är nerladdat och klart, Har tappat bort min mobil som jag hade bank id på och har bara denna ipad för tillfället så isåfall tänkte jag ta en tur till banken idag och fixa ett på Ipaden om det funkar?
Det finns en chans att bankkontoret kan fixa till det åt dig, även om den inte har NFC.
Kolla bara om du måste boka tid för besök på kontoret.
Citera
2024-12-28, 00:39
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det finns en chans att bankkontoret kan fixa till det åt dig, även om den inte har NFC.
Kolla bara om du måste boka tid för besök på kontoret.
Men precis, tog med min äldre lur utan NFC som jag bara har hemma för bankid (utan sim-kort som går över wifi) och de ordna det, men man får ha med sig sitt pass. (swedbank).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in