Citat:
Ursprungligen postat av
cliffanger
Hej, tänkte ge mig själv och anställda friskvårdsbidrag i form av årskort för gym och simning (under 5000kr). Räknas det som årets bidrag eller måste det tas upp nästa år? Startar årskorten nu i december
Kan företaget betala årskorten direkt, eller måste de anställda köpa och sen komma med kvitton ?
En vill bara ha sim, inte gym, är det ok att de får olika mycket friskvårdsbidrag?
En nackdel med att bestämma att de ska få ett årskort till ett gym eller simning som du som företagare bestämmer är att dels har många reda själva gymkort och kanske inte heller samma möjlighet att ta sig till just det gymmet du erbjuder dina anställda.
Exempelvis har jag ett gym 150 m från min lägenhet. Det är rätt viktigt för mig att det är nära där jag bor. Skulle jag bli tvingad att behöva använda ett annat gym hade jag inte använt det och inte tyckt det var ett bra erbjudande från min arbetsgivare.
Självklart måste erbjudandet vara samma för alla. Tycker du gör det mer flexibelt om du sätter en summa istället.