Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-27, 17:47
Medlem
Även om han egentligen inte är ful/oattraktiv?

Jag håller på att lära mig lita på människor. Lär mig lita på att de flesta, även de som svarar på mina närmast autistiskt upprepande inlägg, vill mig väl.
De som blir butthurt, arga och börjar gråta blod av att jag frågar, och dessutom börjar kalla mig saker och är allmänt bittra och otrevliga, de får anpassa sig.

Ett litet tillägg:
Självklart är det mycket omständigheter som spelar in. En person som egentligen anses attraktiv, är inte nödvändigtvis attraktiv om han raggar vid fel tillfälle, fel plats, fel tidpunkt.

Jag har f.ö. lika mycket rätt att skriva här som ni som inte gillar mig, så det så! Ni kan inte jaga bort mig, ni får helt enkelt lära er hantera besvärliga personer.

Med ragga, gå fram och fråga typ "Tja allt bra, kan jag få ditt nummer?"
Såg några killar på Youtube som gjorde så. Känner folk som gjorde så långt innan internet, Youtube och Instagram fanns. Kunde dom då, så varför skulle det inte gå idag liksom! 😀👍🏻
Senast redigerad av ThiefGatansLag 2024-12-27 kl. 18:44.
Citera
2024-12-27, 17:55
Medlem
Ja. Det är obehagligt. Spelar ingen roll hur han ser ut.
Citera
2024-12-27, 18:00
Medlem
OneTaps avatar
tjejer gillar o bli raggade på så länge dom inte e lesbiska o man e trevlig o luktar gott o slår på charmen :P dock va uppmärksam på kropps språk o ifall hon e ointresserad så gå vidare till nästa byte istället för o ödsla tid på cp brudar :P
Citera
2024-12-27, 18:04
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag gissar att de uppfattar det som irriterande, ungefär som när jag som medelålders man blir antastad av försäljare som vill pracka på mig mobilabonnemang eller att jag ska donera pengar till välgörenhet.
Citera
2024-12-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag gissar att de uppfattar det som irriterande, ungefär som när jag som medelålders man blir antastad av försäljare som vill pracka på mig mobilabonnemang eller att jag ska donera pengar till välgörenhet.
Exakt så.
Citera
2024-12-27, 18:08
Medlem
Citat:

Men inte mycket mer än så, om personen är oattraktiv? Förutsatt att man inte är alltför gränslös.

Sen förstår jag också att en attraktiv person kanske inte är attraktiv exakt hela tiden. Alla har vi våra stunder då sånt där inte är vad vi tänker på allra, allra mest.
Citera
2024-12-27, 18:10
Medlem
Citat:

Exakt så.
Med en aspekt till: beroende på var raggandet sker (plats, tid osv) så tänk dig att försäljaren som vill pracka på dig mobilabonnemang kan bli otrevlig och efterhängsen. Lite som att försäljaren i entrén på Ica Maxi utan problem hade kunnat följa efter dig när du går till bilen på parkeringen för att kalla dig för otacksam hora, eller något annat.
Så det är störigt, för mig som kvinna, precis som du beskriver kring mobilabonnemangsförsäljare, men det kan också finnas en risk för att man ska bli behandlad otrevligt, hotad eller att man blir förföljd hem.
Citera
2024-12-27, 18:11
Medlem
Hamadryads avatar
Det beror ju naturligtvis på hur, när & var....
Kan ju vara väldigt attraktivt med en kille som kommer fram och börjar prata, men kan också vara sjukt obehagligt.
Allt beror ju på omständigheterna och i allra högsta grad vilket humör man är på.
Citera
2024-12-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThiefGatansLag
Men inte mycket mer än så, om personen är oattraktiv? Förutsatt att man inte är alltför gränslös.

Sen förstår jag också att en attraktiv person kanske inte är attraktiv exakt hela tiden. Alla har vi våra stunder då sånt där inte är vad vi tänker på allra, allra mest.

Men förstår du att om jag är i ett sammanhang, spelar ingen roll om jag är på krogen eller handlar på Ica, väntar på bussen, whatever, och blir raggad på eller kontaktad av en kille som försöker lägga in en stöt, så är det irriterande oavsett hur attraktiv personen är? Jag är inte där för att bli raggad på och har jag själv inte sänt ut några signaler om att jag vill ha kontakt så är det bara irriterande. Attraktivitet spelar INGEN roll.
Citera
2024-12-27, 18:16
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:

Nu är jag inte attraktiv och inga attraktiva raggar på mig, men för att bygga vidare på min liknelse med försäljarna vill inte jag prata med någon jag inte känner när jag är ute på stan och inte heller få några nya kompisar eller spontant skriva upp mig på några erbjudanden, utan jag vill bara få gjort det ärende jag kom för och sedan gå hem. Sociala interaktioner får jag på jobbet så det räcker och blir över. Det gäller även om försäljarna skulle råka vara attraktiva unga kvinnor.
Citera
2024-12-27, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Men förstår du att om jag är i ett sammanhang, spelar ingen roll om jag är på krogen eller handlar på Ica, väntar på bussen, whatever, och blir raggad på eller kontaktad av en kille som försöker lägga in en stöt, så är det irriterande oavsett hur attraktiv personen är? Jag är inte där för att bli raggad på och har jag själv inte sänt ut några signaler om att jag vill ha kontakt så är det bara irriterande. Attraktivitet spelar INGEN roll.

Ja men alla andra tjejer är kanske inte exakt som du? Ni är också individer, trots allt. 😉
Citera
2024-12-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ja men alla andra tjejer är kanske inte exakt som du? Ni är också individer, trots allt. 😉

Jag skulle skriva under på att 95% av alla kvinnor upplever det som irriterande, störigt, obehagligt eller hotfullt när okända män kommer fram och ska prata med dom i raggningssyfte (när dom inte signalerat fritt fram i förväg). Och pratar vi om sammanhang som inte är krogen/fest så skulle jag påstå att 99,9999% tycker det är jobbigt eller obehagligt.
Tror du inte vi kvinnor pratar med varandra om det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in