Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-27, 23:05
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men dessa invandrare skulle väl absolut säga att de är 100% något. Vara litet av det, litet av det osv. Det bland invandrare är ju extremt fel. Jag är grek! inte turk! osv.

Som dessa idioter från Afrika. Som kallar sig svenskar. Sedan stör de sig på att i Sverige är det för många vita människor. De känner sig mer hemma när de är hemma i Afrika. För där kommer det bara vara ett fåtal som kallas utbölingar som kommer vara vita.

Jag kan ibland kallas för blatte eller kines för att jag har dragna ögon. Men det skrattar jag bara åt.
Jag tycker svenskhet är ett privilegier i vår integritet och bör inte kränkas.

Ju mer svenskt ditt beteende är ju högre upp hierakin kommer man, enligt mig. Jag e en så kallad arbetare. Snusar, knarkat, ful i mun. Ett års på ett ingenjörs program på UNI.

Men har alltid känt mig speciell för att dom bästa åren har varit på låg, mellan och högstadiet. Skolan har alltid varit en trygghet för mig. You dig?

Som vuxen 35 nu, så kretsar allting på pengar.
Citera
2024-12-27, 23:07
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
.

Man får identifiera sig som vad man vill och kalla sig svensk, vem som helst får också identifiera dig hur hen vill och kalla dig ickesvensk.

Då har man ju neutraliserat begreppet rasism och kommit överens om rasbiologins begrepp på ett nationellt folk. Och då vill jag ju bomba tillbaka med mina fördomar. Och be dom dra åt helvete.
Citera
2024-12-27, 23:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Då har man ju neutraliserat begreppet rasism och kommit överens om rasbiologins begrepp på ett nationellt folk. Och då vill jag ju bomba tillbaka med mina fördomar. Och be dom dra åt helvete.

Man har väl alltid kunnat be folk dra åt helvete, vart vill du komma?
Citera
2024-12-27, 23:11
Medlem
Citat:
När en hel etniskt icke svensk eller en invandrare som inte är uppvuxen eller född i Sverige. Frågar mig in jag är svensk så säger jag ja.

Varför är det så jäääkla viktigt att bli kallad svensk jämt?
Vad är det hippa i det?

Min ena förälders föräldrar invandrade hit från ett annat europeiskt land och jag kommer aldrig bli mer än halvsvensk och jag kommer aldrig påstå att jag är mer än halvsvensk och framförallt så VILL jag inte kallas helsvensk.

Svenskar är så jäkla mesiga. När brudar spanar in mina nötbruna ögon och får höra att jag har utomnordiska rötter blir de kåta.

Varför inte bara säga 'halvsvensk'?
Citera
2024-12-27, 23:14
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Varför är det så jäääkla viktigt att bli kallad svensk jämt?
Vad är det hippa i det?

Min ena förälders föräldrar invandrade hit från ett annat europeiskt land och jag kommer aldrig bli mer än halvsvensk och jag kommer aldrig påstå att jag är mer än halvsvensk och framförallt så VILL jag inte kallas helsvensk.

Svenskar är så jäkla mesiga. När brudar spanar in mina nötbruna ögon och får höra att jag har utombordiska rötter blir de kåta.

Varför inte bara säga 'halvsvensk'?

Man vill ju vara svensk för att representera en nation. En nation som man vill försvara och vilja väl. Är alla invandrare i Sverige på passiv mening och ska senare till nästa land?

Man vill leva och dö i Sverige. Jag har svarta ögon när dom ser mina ringer dom polisen och jag behöver göra ett pisseprov.
Citera
2024-12-27, 23:15
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Man har väl alltid kunnat be folk dra åt helvete, vart vill du komma?

Det jag vill komma till är den att varför skulle det vars rätt att kritisera en svensk identitet om man inte för göra detsamma på motparten utan att bli kallad rasist.
Citera
2024-12-27, 23:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det jag vill komma till är den att varför skulle det vars rätt att kritisera en svensk identitet om man inte för göra detsamma på motparten utan att bli kallad rasist.

Du får kalla kalla vem du vill för vad du vill och vem som helst får kalla dig rasist.

Jag förstår inte vad du vill komma fram till?
Citera
2024-12-27, 23:21
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Du får kalla kalla vem du vill för vad du vill och vem som helst får kalla dig rasist.

Jag förstår inte vad du vill komma fram till?

Det är fel att kritisera en persons kulturella arv och uppväxt. Och skulle man göra det samma blir man kallad för det som skulle vara en norm i samhället. Liksom om man är likadan så skulle man inte få det utan att det blir en konflikt. Man vill undgå konflikten i samtalet.
Citera
2024-12-27, 23:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
.

Man får identifiera sig som vad man vill och kalla sig svensk, vem som helst får också identifiera dig hur hen vill och kalla dig ickesvensk.

Får man det? Verkligen? Skulle jag kunna kalla mig säg Cheyenne-indian? Inga propbs alls. Du är Cheyenne för du identifierar dig som en Cheyenne. Dessa Cheyenne är lika mycket etnisk något specifikt som en svensk etnisk.
Citera
2024-12-27, 23:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är fel att kritisera en persons kulturella arv och uppväxt. Och skulle man göra det samma blir man kallad för det som skulle vara en norm i samhället. Liksom om man är likadan så skulle man inte få det utan att det blir en konflikt. Man vill undgå konflikten i samtalet.

Man får kritisera vad man vill i Sverige, även invandrare, kulturer, arv och invandring.

Har du problem med svensk kultur eller vad vill du komma fram till?
Citera
2024-12-27, 23:26
Medlem
fittanstickerframs avatar
Vad har du för ursprung då? Det är ganska stor skillnad om en Ghananeger eller finlandssvensk född i Sverige kallar sig för svensk.
Citera
2024-12-27, 23:27
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Man får kritisera vad man vill i Sverige, även invandrare, kulturer, arv och invandring.

Har du problem med svensk kultur eller vad vill du komma fram till?

Jag har inte problem med svensk kultur. Verkar som att du inte riktigt hänger med. Men ah!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in