Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 20:40
Medlem
psaks avatar
Ännu en smidig del av kommunikationen i ett nytt mångkulturellt land.

Det som stör mig mest är hur ämnet används retoriskt mot svenskar som sticker upp. I tv, radio, rentav i flashbacktrådar (jag talar inte nödvändigtvis om TS nu) krönikor etc öser man på med pekpinnar om hur vi ska tänka om Det Nya som händer. Det handlar inte ens om att vara snälla mot stackars utlänningar (hur många av dem kallar sig själv svenska egentligen?) utan om begrepp, vad vi bara måste acceptera: alla ska tydligen kunna vara svenskar. Tankar som ingen svensk skulle haft för några decennier sedan.

Notera hur det är multikulti-hejarens sätt att tysta protester mot de senaste 30-40 årens invandring/omvandling: ställa den retoriska frågan 'Vad är en svensk'...
Underförstått för att blanda ut begreppen och devalvera det etniska. För att få effekten att ingen ska få tänka att en folkförändring pågår utan mångkulturen ska bara få växa vidare ostört.
Senast redigerad av psak Igår kl. 20:43.
Citera
Igår, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nja, men det där är ju statt under förändring. Den geologiska kopplingen alltså. Historiskt finns den men den säger ju inte så mycket om dagens levande, mer än det genetiska arvet.

Jag har träffat svenskamerikaner (delvis blandade med annat) och håller med om att jag nog skulle kunna peka ut vissa av dem som nordiska, om jag inte kände dem, men de uppför sig ju inte en millimeter som nordbor. De är extremt amerikanska helt enkelt.
Fast tar man det enkla med Letterman, man gick ut på en liten yta, han plocka två nordbor bara via se dom genom en kamera, det menas skillnaden är otroligt tydlig.

Likande hade jag via min kompis, han är byggsäljare, vi stod o snacka, kom ett par lettländare, ser ett annat gäng svänga in, ah fler kolleger fråga jag, nej sa dom vi ser direkt dom är Litauen, visa sig stämma när vi snacka med dom.

Tar man mentalitet, som min polare sett o frågat, varför hjälper ni inte varandra? dvs två olika baltiska företagare, där dom berätta, vi ger aldrig av oss själva till andra, det vi lyckas med, kunskap ger vi inte till andra, vi är lärda o hålla det för oss själva.

Är själv företagare o allt jag lärt är just från andra svenska företagare, mentaliteten är helt annan.
Var till Norge o jobba 1 år, även där är man mycket mer restriktiv än svensken.
Citera
Igår, 23:17
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Det kan ju inte vara fel att som icke vit vara villig att försvara landet. Man gör ju inte det för ett ursprungsfolk utan för folkets säkerhet. Vita svenskar är en medicinsk term och inte nationalitet. Om man ska prata rasbiologi.
Man försvarar sin ras i allmänhet och sitt folk i synnerhet. Tror du att man som nationalist vill vara omgiven av negrer som uppför sig som svenskar?
Att du använder termen "ursprungsfolk" om svenskarna säger allt. Du vet att du inte är en av oss och tycker inte heller att svenskarna har rätten till ett eget land.
"Vita svenskar är en medicinsk term" Allvarligt? Alla svenskar är vita. Liksom alla norrmän. Och danskar.
Vill du göra något för svenskarna? Åk hem och ta med dig så många svartingar du kan.

Du svarade som förväntat inte på någon av frågeställningarna i föregående inlägg.
Citera
Igår, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Ännu en smidig del av kommunikationen i ett nytt mångkulturellt land.

Det som stör mig mest är hur ämnet används retoriskt mot svenskar som sticker upp. I tv, radio, rentav i flashbacktrådar (jag talar inte nödvändigtvis om TS nu) krönikor etc öser man på med pekpinnar om hur vi ska tänka om Det Nya som händer. Det handlar inte ens om att vara snälla mot stackars utlänningar (hur många av dem kallar sig själv svenska egentligen?) utan om begrepp, vad vi bara måste acceptera: alla ska tydligen kunna vara svenskar. Tankar som ingen svensk skulle haft för några decennier sedan.

Notera hur det är multikulti-hejarens sätt att tysta protester mot de senaste 30-40 årens invandring/omvandling: ställa den retoriska frågan 'Vad är en svensk'...
Underförstått för att blanda ut begreppen och devalvera det etniska. För att få effekten att ingen ska få tänka att en folkförändring pågår utan mångkulturen ska bara få växa vidare ostört.
Andra begrepp används istället som ex äkta Stockholmare osv. man framhåller sin uppväxt o bakgrund genom generationer, som japp jag är en äkta norrlänning osv. Invandrare använder det samma, jag är andra/tredje generation invandrare.
Senast redigerad av hjorten16 Igår kl. 23:48.
Citera
Igår, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Allvarligt? Alla svenskar är vita. Liksom alla norrmän. Och danskar.

The definition of a Swede is someone who was born in or is currently living in Sweden... a non-white or non-native immigrant can absolutely identify as Swedish.
Citera
Igår, 23:46
Medlem
Ser du ut som invandrare är det bara accepptera det 😀
Citera
Idag, 00:51
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av very-demure
The definition of a Swede is someone who was born in or is currently living in Sweden... a non-white or non-native immigrant can absolutely identify as Swedish.
Med den retoriken kan vi ersätta svenskar med negrer. Jag menar, dom är ju oxå svenskar så vad skulle det spela för roll för svenskarna?

Hela det här låtsas-spelet att folk som inte ens är vita skulle kunna vara svenskar är tröttsamt och slöseri med tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in