Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Idag, 02:37
Medlem
En sak till som har stört mitt sinne.
De otroligt detaljerande berättelserna, det finns inte en chans att man faktiskt kan ge just så detaljerade berättelser, lite som stjärnskottet Claas Relotius gjorde när han fejkade sina artiklar i Der Spiegel.

Dan fejkar alltså nyheter för... Ja han kommer undan med det och det skulle kunna vara ett event. Även om det är 100% fejk.

Dan du får gärna inflika i tråden, men det finns inte en chans i helvetet att dina manus-författare vet saker som du läser upp i poddarna, exempel på alla dina filmiska manus som du säger när ingen vet vad som hände. Detta är alltså bara en fabrikation på vad som kanske kunde tänkas ha hänt, men det har aldrig nämts i podden.

Tex exakt vad som sades, vad som västes i örat, m.m det är endast sensations journaltism och det skapar du i princip varje poddavsnitt, och det är enligt min mening fejk.

Jag förstår att du bara läser upp vad som du fått i din hand som papper, men det är dags att även du får stå till svars för vad som landar på stället du livnär dig själv på, samt vad du påstår när du läser upp orden som fakta...
Senast redigerad av BamseVarBoeg Idag kl. 02:47.
Citera
Idag, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Tycker han är helt otrolig. Hans senaste historiepodd är galet detaljerad och flera avsnitt kan handla om ett ämne. Annorlunda och superbra

Detaljerna, var det bevisat detaljer eller bara ett sätt att göra lyssnaren "sjukt nöjd".
Jag litar inte riktigt på Hörnings "detaljer" längre.
Citera
Idag, 03:05
Medlem
Och ja det blir väldigt löjligt när berättelserna återspeglas i ett vardags snack i ett fall år 1883 tex som att ja detta hände och detta var vad som sades, det blir bara otroligt löjligt... DET har stört mig och du borde säga att detta är ett beta exempel på vad som kanske kunde ha sagts och utspelats här.

Suck... vad jag menar är att, det är för detaljerat för att faktiskt vara på riktigt.
Senast redigerad av BamseVarBoeg Idag kl. 03:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in