Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 05:44
Medlem
Millan1s avatar
Nu vet jag inte om det är rätt forum, men jag chansar

För att minska stigmatiseringen för pedofiler försöker man nu ändra det till att vara en sk MAP minor attracted person.

Termen "minor attracted person" (MAP) används av vissa för att beskriva individer som känner en sexuell dragning till minderåriga. Även om termen har sina rötter i online-grupper kopplade till pedofili, har den även diskuterats inom vissa akademiska kretsar. Det finns en pågående debatt om hur samhället ska hantera dessa individer och frågan om stigma kan påverka deras beteende och inställning.

Skotska polisen sa ifrån om detta.

"Vår uppfattning var att termen var helt oacceptabel för att beskriva någon som antingen är inblandad i sexuella kränkningar av barn eller som har oanständiga tankar mot dem."

Vad anser ni, är det rätt eller fel och varför?

https://www.scotland.police.uk/what-...racted-person/
Citera
Igår, 05:54
Medlem
SkattefriZons avatar
Känns som något Sossarna och så klart Centerpartiet skulle gilla.
Att kämpa för att pedofili ska vara något naturligt i vårat samhälle.
Många inom Pride rörelsen är för det här med att använda MAP istället för pedofili och att dom ska legalisera pedofili så dom kan gå med i deras prideparader.

Det är väldigt många mer som röstar på vänsterblocket som tycker att det här är en bra ide.
Citera
Igår, 06:08
Medlem
kalkryggars avatar
Det handlar väl i själva verket om att man med termen menar det som enligt lagen definieras som minor. I Sverige så blir det då flickor och pojkar under 15 år. Det gäller således ett större omfång än vad pedofili anger då en person som attraheras av en 14 åring inte behöver vara pedofil och en exklusiv pedofil inte skulle vara ett dugg intresserad av en 14 åring.

Normalt sätt så används det nog därför inte i media eller forskning för att minska stigmat utan för att MAP och pedofili är två helt olika saker.
Citera
Igår, 06:08
Medlem
2024-01-01s avatar
Detta är varför jag är emot Pride, för att dom försöker legitimera MAPs som egentligen bara är pedofiler.

Blir förbannad 100% av gångerna jag ser en pride-flagga, för jag vet att personen vet att pedofiler är med i deras rörelse.
Citera
Igår, 07:02
Medlem
Ska alltid hittas på nya ord. Pedofil=MAP, neger=afro,zigenare=rom.utvecklings-störd är funktions-varierad,osv,osv. Verkar rätt meningslöst.
Citera
Igår, 08:06
Medlem
Gaspodins avatar
Låter som att någon pedofilkramare har läst Orwells 1984, läst och lärt om det som kallas Newspeak
(nyspråk ).
Citera
Igår, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-01-01
Detta är varför jag är emot Pride, för att dom försöker legitimera MAPs som egentligen bara är pedofiler.

Blir förbannad 100% av gångerna jag ser en pride-flagga, för jag vet att personen vet att pedofiler är med i deras rörelse.

Nej.
Alla pedofiler ger sig inte på barn och alla som ger sig på barn är inte pedofiler.
Pedofili ligger under avdelningen för "Personlighetsstörningar och beteendestörningar hos vuxna" (F60) i kapitlet för "Sexuella störningar" (F65) i ICD 10.

I samma avdelning hittar du tex F63 som är "Impulskontrollstörningar".
F63.2 är Kleptomani. Alla kleptomaner snattar inte och alla som snattar är inte kleptomaner.

För övrigt så håller jag med dig.
Jag skäms över Svenska Flaggan.
Ett land fyllt av män som våldtar, misshandlar och mördar flickor och kvinnor år ut och år in.

Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Låter som att någon pedofilkramare har läst Orwells 1984, läst och lärt om det som kallas Newspeak
(nyspråk ).

Dels är det så dels är det att en del vill vidga debatten kring personer som ger sig på småbarn utan att för den delen ha diagnosen pedofili.
Citera
Igår, 09:52
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Jag skulle kunna följa logiken på ett sätt. Samma som när dumpen säger att man måste delvis lyfta stigmat eftersom man på så sätt kan diskutera öppet det som uppenbarligen är ett stort samhällsproblem. De som är insatta i problematiken är helt överens om att pedofili föds man med, precis som vilken annan sexualitet som helst, på det viset håller jag med om att pedofilen själv kan inte klandras för att han är pedofil. MEN personen har då ett enormt problem och ansvar på sina axlar eftersom han aldrig någonsin bör leva ut sin sexualitet i verkligheten, dumpen och andra menar då att om samhället kan tala mer öppet om detta så kan man även hjälpa till att förhindra övergrepp

Om det är i denna kontexten pride och vänstern talar om MAP vet jag inte, men det skall bli intressant att följa… Priderörelsen och vänstern överlag är ju rätt skadade bakom pannbenet.
Citera
Igår, 10:23
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Nej.
Alla pedofiler ger sig inte på barn och alla som ger sig på barn är inte pedofiler.
Pedofili ligger under avdelningen för "Personlighetsstörningar och beteendestörningar hos vuxna" (F60) i kapitlet för "Sexuella störningar" (F65) i ICD 10.

I samma avdelning hittar du tex F63 som är "Impulskontrollstörningar".
F63.2 är Kleptomani. Alla kleptomaner snattar inte och alla som snattar är inte kleptomaner.

För övrigt så håller jag med dig.
Jag skäms över Svenska Flaggan.
Ett land fyllt av män som våldtar, misshandlar och mördar flickor och kvinnor år ut och år in.

Dels är det så dels är det att en del vill vidga debatten kring personer som ger sig på småbarn utan att för den delen ha diagnosen pedofili.
och dels är det....
Citera
Igår, 12:44
Medlem
Traveller7s avatar
Jag tror inte det är främst attraktion till minors. Ni förenklar som vanligt.
Klart vi måste ha kvar er jävlar va. Nassar. Muslimer. Grisar. Allätare. Horor.

Det är tvångsmässigt. För de är rädda. De har hamnat i ett fack, tidigt. De här människorna Jag vet inte varför. De har blivit skrämda.
Det är fruktan. Spänning? Det blir som ett trots beteende.
Jag fattade inte hur det funka. Jag ville veta mer om det här med våra begär till det förbjudna. Som droger. Som stölder. Man vill kontakt. Men man är orolig. Man har inte frid. Jag visste inte Jesus. Att han kan göra och vara så mycket för oss. Allt.
Ljuset. Att det kan vara bra. Vi är så marinerade i vår skit som vi skattar så högt.

Det kan vara jättesvårt att nå fram till de här sårade människorna sen. Tränga igenom deras "försvar"
Det är häpnadsväckande. Trodde inte det fanns hjälp. Det går bortom mänskligt förnuft.

Jag vet att den här tråden är till mig personligen. Personligt. Law of nature.
Citera
Igår, 12:48
Medlem
Traveller7s avatar
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.

Kontakt med Jesus. Det är Jesus vi söker. Men vet inte det. Tror inte. Pga giftet. Märkligt.
Han måste bli något förbjuden frukt nästan för oss för det ska smaka.
En profet blir alltid föraktad i sin hemstad.
Citera
Igår, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan1
Nu vet jag inte om det är rätt forum, men jag chansar

För att minska stigmatiseringen för pedofiler försöker man nu ändra det till att vara en sk MAP minor attracted person.

Termen "minor attracted person" (MAP) används av vissa för att beskriva individer som känner en sexuell dragning till minderåriga. Även om termen har sina rötter i online-grupper kopplade till pedofili, har den även diskuterats inom vissa akademiska kretsar. Det finns en pågående debatt om hur samhället ska hantera dessa individer och frågan om stigma kan påverka deras beteende och inställning.

Skotska polisen sa ifrån om detta.

"Vår uppfattning var att termen var helt oacceptabel för att beskriva någon som antingen är inblandad i sexuella kränkningar av barn eller som har oanständiga tankar mot dem."

Vad anser ni, är det rätt eller fel och varför?

https://www.scotland.police.uk/what-...racted-person/

Varför inte kalla något vid dess rätta namn? Larvigt påhitt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in