Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 8
  • 9
Igår, 23:59
Medlem
Leifi-Plomeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AhmedtHvH
Det kan jag absolut förstå. Men hur kommer det sig att du inte fruktat själva döden i sig? Det är ju trots allt en okänd plats oavsett religion. Jag antar att du är kristen, så är du inte rädd för att t.ex. träffa Gud? Eller rädd för att himlen inte är vad du förväntat dig?
Jag har haft hjärtstopp en gång och var på andra sidan, allt dravel som kyrkan trycker ner i halsen på oss är inte i närheten av sanningen! Jag är långt i från en religiös människa på det sättet!
Citera
Idag, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AhmedtHvH
Jag är inte ute efter en debatt om religion eller liknande, jag vill bara veta om ni är rädd för döden eller ej. Själv är döden något jag fruktat i hela mitt liv, och fortfarande gör. För mig har det alltid vart en självklarhet att frukta det okända.

Var så ärliga som möjligt, jag dömer inte.

Om du funderar på hur du kommer att uppleva att inte längre leva, så kan du ju tänka på hur du upplevde att det 14 miljarder åren var innan du föddes?

Var djupt kristen i drygt 35 år med allt vad det innebär och aldrig känt sådan uppskattning för den tid jag har som jag har efter att ha släppt den skitet och accepterat att detta är det enda liv jag vet att jag har och huruvida något annat sker efter är något som man får ta tag i då.

Ägnade som sagt en stor del av mitt liv åt religiösa fantasier men mitt liv är hursomhelst för kort för att lajva Jesus eller Muhammed 24/7 och sen bara dö.
Citera
Idag, 00:33
Medlem
zombie-nations avatar
Tror folks fantasi är dålig. Man frågar dem om de är rädda för att dö. Nej. Om de tror på liv när de dött? Nej. De verkar helt obrydda. De säger att de ändå inte kommer känna något så då är det OK. Sedan om de hotas till livet så blir de helt plötsligt jätterädda, då tycker jag att de ljög. Om det är OK att vara död så är det skitsamma att dö innan man är gammal med. Nä, de har bara inte tänkt.
Citera
Idag, 00:36
Medlem
Det finns ingenting okänt med döden. Döden innebär bara att kroppen och dess system lägger av, så som medvetandet som enbart är elektrokemiska signaler i hjärnan.

För den dödes del blir det bara evig medvetslöshet, vilket inte är det minsta obehagligt.
Citera
Idag, 01:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror folks fantasi är dålig. Man frågar dem om de är rädda för att dö. Nej. Om de tror på liv när de dött? Nej. De verkar helt obrydda. De säger att de ändå inte kommer känna något så då är det OK. Sedan om de hotas till livet så blir de helt plötsligt jätterädda, då tycker jag att de ljög. Om det är OK att vara död så är det skitsamma att dö innan man är gammal med. Nä, de har bara inte tänkt.
Frågan var ju ställd "rädd att dö", inte "rädd att lnivhuggas av någon galen migrant i jakt på värdesaker".

Du får fundera på det, tycker jag.
Citera
Idag, 01:24
Medlem
Ja!
Att dö dvs att aldrig mer få uppleva eller göra något i all evighet....
Citera
Idag, 02:18
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Frågan var ju ställd "rädd att dö", inte "rädd att lnivhuggas av någon galen migrant i jakt på värdesaker".

Du får fundera på det, tycker jag.

Vad jag menar är att de säger att de inte är rädda, men samtidigt tror de att döden är så fjärran att den inte knappt finns. Om de inte har minsta dödsrädsla så borde det vara OK att dö när som helst. De vill ju inte dö nu även om det är stillsamt.
Citera
Idag, 02:55
Medlem
notpeacebutaswords avatar
Jag var en gång säker på att jag var på väg att dö, jag svarade med att be Frälsaren att hålla min hand och mentalt hoppa över kanten

Jag vet att min kropp kommer frukta det, hela ens varelse skriker, men jag är redo att dö när tiden kommer
Citera
Idag, 03:06
Medlem
Blaskas avatar
Döden skrämmer mig något enormt. Att bara inte få existera längre. Men hoppas det blir bättre med åldern. Att naturligt utveckla en frid.
Citera
Idag, 03:29
Medlem
slemhogs avatar
Jag är sjukt rädd för åldrandet och för att dö, får nästan panikångestattack när jag tänker på det, känns overkligt. Värre än vilken skräckfilm som helst.

Hela tråden är nedlusad av folk som inte påstår sig vara rädda för dö vilket bara är larv, samma fjantar satt och gömde sig och var livrädda för pensionärsinfluensan covid
Nästan alla är livrädda för att dö, de står inte kvar någon på torget när någon börjar skjuta runt sig utan nästan alla flyr i panik och skriker i dödsångest när de blir mördade eller attackerade.
Citera
Idag, 04:27
Medlem
nej
Citera
Idag, 04:31
Medlem
Liletts avatar
Tråd finns: (FB) Döden - dödsångest, rädsla för döden - samlingstråd
Citera
  • 8
  • 9