Citat:
Ursprungligen postat av
ReAnimater
Hej! Har ett problem med min ena wc-stol d den vid upprepande tillfllen tar vldigt lng tid p sig att fylla upp sig med vatten. I frrgr mrkte jag hur den stod och rann och fylldes inte upp utan allt vatten som kom in gick direkt ut i toastolen. S jag stngde av vattnet till toaletten och tnkte att jag fr titta p detta imorgon (dvs idag) men nu nr jag stter p vattnet igen s kommer det inget vatten trots jag ppnat ventilen till toaletten.
Vad kan ha hnt? Eller behver man vnta en stund (nu har det gtt 15 minuter) tills vattnet kommer ut igen? Jag har testat att ppna - stnga - ppna ventilen igen men n lnge kan jag inte se/hra att ngot vatten kommer till toastolen.
Jag testade ven att spola men eftersom det inte finns ngot vatten inuti (men i botten av toastolen) s kan jag inte spola. Spolknappen kan tryckas ned men det kommer inget vatten.
S min frga r, vad har hnt? Jag har inte stngt av ngon annan vattenventil i huset och den andra toastolen kan man spola, duschen fungerar och kranarna fungerar ocks.. Det r endast toastolen som det inte kommer ngot vatten till.
Jag tippar att du har ett gammalt badrum och att nr du stngde vattnet s hngde det sig. Vet inte hur din ventil ser ut, men nr du ppnat den, kan du knacka lite med en hammare p den?
Frsiktigt, se om den ppnas.
Hur man lagar rinnande toaletter finns det massa video p Youtube, jag har tyvrr gjort det flera gnger.