Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
Igår, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garbosgronaoga
Lösningen på problemet heter Imodium plus, finns receptfritt på apoteket. Inga konstigheter.

Brukar lösa sig efter nån dag när tarmen justerat sig lite annars om man inte vill bruka mediciner.
Citera
Igår, 17:58
Medlem
Beror på om det håller i sig. Testa ta proviva och ät något fiberrikt. Ofta är kissstråle från röven att man ätit något dåligt så att bakterier irriterat tarmen därav vill kroppen göra sig av med allt (mest bakterierna) och så kissar man slemvatten. Så proviva typ blåbär är bra för att få i sig bra bakterier, kör du en liter på morgonen och en på kvällen och så gör du det i några få dagar borde det fixa sig. Stannar tillståndet kvar måste du till sjukan. mvh /doc
Citera
Igår, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Skulle kunna vara den typen av matförgiftning som inte leder till spyor och illamående. Jag har haft det en gång. Blev tvungen att stanna hemma från jobbet en dag eftersom jag sprang på toaletten och ”vattnade” titt som tätt.

Högst troligt ingen sjukdom, är frisk och idag har bajset varit normalt.
Citera
Igår, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Kan hända om man utsätter kroppen för en helt ny spritsort. Har du typ börjat med gin eller ny sorts whiskey?

Nej, dricker typ aldrig.
Citera
Igår, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Har du käkat mycket onyttigt och annorlunda nu i jul jämfört med din vanliga lågkolhydratkost?

Det där brukar ske när man bryter en fasta eller går ifrån keto till att vräka i sig skit. Om du nu inte har vanlig vinterkräksjuka.

Nja, helt ok, mycket kolhydrater och fett från grädde/såser osv., ibland bullar.

Är inte direkt fet men tror det finns lite hälsoeffekter att vinna på keto.

Dock behöver jag dricka väldigt mycket vatten och det kanske är det som förklarar fenomenet att bajsa vatten som en stråle?
Citera
Igår, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralSmal
Nja, helt ok, mycket kolhydrater och fett från grädde/såser osv., ibland bullar.

Dock behöver jag dricka väldigt mycket vatten och det kanske är det som förklarar fenomenet att bajsa vatten som en stråle?

Kanske är det då, för det brukar hända när du bryter keto och "överdriver" med kolhydrater eller socker å skit.

Du bajsar inte vatten, av att dricka för mycket så det kan du stryka, är du inte sjuk så är det förmodligen det. Brukar bubbla i magen också.
Citera
Igår, 20:31
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Mår bra i övrigt, ingen sjukdom, hade inte ätit något speciellt då innan heller, lite sallad och fisk tror jag så inget direkt mastigt att smälta. Dock som sagt druckit rejält med vatten efter bastun/träningen samt även under kvällen.

Kom under gårdagen endast, idag är det som vanligt verkar det som. Går på toa för att kissa rätt ofta, ett par ggr per kväll, ett par ggr per natt samt kanske med 1-2 timmars mellanrum dagtid, skiter mer sällan, kanske 2 ggr per dag.

I övrigt helt frisk.

Blev avföringen så direkt? Hade du ont i magen innan?

Har själv haft så vid något tillfälle när magen rasat fullständigt. Ingen aning om vad det var. Men riktigt obehagligt. Tog läkemedel som stoppade upp.
Citera
Igår, 20:32
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:

Skulle tro att konsistensen kan bli så om man har problem med magen. Är dock inte någon expert men det var så för mig. Först var konsistensen som vanligt, sedan allt mer lösare och till slut som vatten. Antar att det är för att tarmarna får arbeta så snabbt? Så att avföringen inte hinner bli av normal konsistens.
Citera
Igår, 21:35
Medlem
DetLillaNarrativets avatar
Citat:

Finns en stor risk att du lider av tunntarmscancer.
Just symtomet att kissa ut näst intill ren vätska är extremt vanligt.

Känner en familj där två individer i två generationer drabbats av tunntarmscancer och både gångerna så var rinnande vätska ur röven det första symtomet, den äldre lever inte längre. Du bör kolla upp dig hos en vårdcentral omgående.

Hur gammal är du på ett ungefär?
Senast redigerad av DetLillaNarrativet Igår kl. 21:38.
Citera
Igår, 21:54
Medlem
Efter jag varit i Belgien en gång för länge sedan så fick jag antagligen salmonella och då kom det bara vatten när tarmarna tömts på allt fast material.
Citera
Igår, 23:07
Medlem
Sykos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
TS bör lyssna på sin kropp som försöker få honom fatta att summan daglig hårdträning + bastu + lågkolhydratkost + litervis vatten = för extremt och potentiellt farligt. Kroppens intrikata system har utvecklats under tusentals år.

Människa har under denna utvecklingen mest suttit stilla och ätit socker och kolhydrater?
Citera
Idag, 01:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Man kan dö av för mycket vatten. Salterna i kroppen försvinner.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in