Citat:
Ok, bra för dig då att du har hittat din frälsare eller vad jag ska säga. Men är inte vi alla syndare på ett eller annat sätt 🤔Vi föds som olagliga knarkare. Med en lust för blood!! Eller nåt.
Och det var bara en som kunde släcka min törst. Jesus.
Seriöst Jesus har räddat mig.
Men jag blev som frälst när jag fick smaka benso första gången. Det var som en halo över mitt huvud. Och ett varmt skimmer runt allt ljus. Sen när jag fick en burk med mina första antidepp kände jag. Va, kan det vara lagligt att må såhär bra? Så billigt. Nästan gratis. Vad naivt och omoget. Så dum var inte ens jag? Men ack en beroendeperson. Slav till synden.
Det blev dyrt sen för jag hade inte ordning på grejerna. Hade inte blivit fri. Frälst från det som gjorde att drogerna kändes bra. Synden.
34Jesus svarade: "Jag försäkrar er, att ni är slavar under synden varenda en.
Jesus svarade dem: ”Med all säkerhet (amen, amen) säger jag er: Alla som vanemässigt praktiserar att göra synd (bryter mot Guds bud, missar målet) är syndens slavar.
Jesus kom för att fullborda. Uppfylla lagen. Då behöver vi inte vara olagliga för att må bra. Vara sanna och riktiga. Det var ju omöjligt för mig förut så allt var ju bedrägeri. Fast man trodde på nåt gott. Att livet är heligt.
Levde jag i synd. För jag trodde inte på Jesus Kristus som det krävs. Som vi kräver. Som jag fordra. Såklart. Så nära men ändå så långt borta.
Vilken härva man upplevde det. Trodde inte livet kunde bli såhär. På riktigt.
Man var fast i en härva. Djävulens lögner.. Fadern av lögner.
Och det var bara en som kunde släcka min törst. Jesus.
Seriöst Jesus har räddat mig.
Men jag blev som frälst när jag fick smaka benso första gången. Det var som en halo över mitt huvud. Och ett varmt skimmer runt allt ljus. Sen när jag fick en burk med mina första antidepp kände jag. Va, kan det vara lagligt att må såhär bra? Så billigt. Nästan gratis. Vad naivt och omoget. Så dum var inte ens jag? Men ack en beroendeperson. Slav till synden.
Det blev dyrt sen för jag hade inte ordning på grejerna. Hade inte blivit fri. Frälst från det som gjorde att drogerna kändes bra. Synden.
34Jesus svarade: "Jag försäkrar er, att ni är slavar under synden varenda en.
Jesus svarade dem: ”Med all säkerhet (amen, amen) säger jag er: Alla som vanemässigt praktiserar att göra synd (bryter mot Guds bud, missar målet) är syndens slavar.
Jesus kom för att fullborda. Uppfylla lagen. Då behöver vi inte vara olagliga för att må bra. Vara sanna och riktiga. Det var ju omöjligt för mig förut så allt var ju bedrägeri. Fast man trodde på nåt gott. Att livet är heligt.
Levde jag i synd. För jag trodde inte på Jesus Kristus som det krävs. Som vi kräver. Som jag fordra. Såklart. Så nära men ändå så långt borta.
Vilken härva man upplevde det. Trodde inte livet kunde bli såhär. På riktigt.
Man var fast i en härva. Djävulens lögner.. Fadern av lögner.
Och ja, det verkar vara lätt att trilla dit på benso som jag har förstått det.
Har själv självmedicinerat och ser det inte som att jag var olaglig. Jag hjälpte mig själv bara när ingen annan gjorde. Men visst var det några som föll för dessa benso och började med även med tyngre saker.
Ursäkta att jag frågar, men.. Äter du dessa lyckopiller fortfarande?