Citat:
Ursprungligen postat av
KlasLund
Sg en video en gng frestllande Charlotte Kalla p gymet och trs nstan garantera att Ts missuppfattat ngot vsentligt.
Tnker du p den hr?
https://www.youtube.com/watch?v=INHnaLpNL9I
Innan gympasset med fokus p explosivitet har de vrmt upp med att springa en mil. Sen reppar hon 50 kg i bde seal rows och bnkpress med ftterna i luften. Hon uppger ven att hennes max i bnkpress varit 57,5 kg, jag fr anta att det ocks r reps med ftterna i luften eftersom skillnaden skulle varit strre annars om det gllde klassisk bnkpress med tillhrande driv och stabilitet frn benen.
Med std av ftterna hade hon nog pressat nrmare 80 kg minst som PB fr 1 rep. Det r i niv med vad Elsa Karlsson tog nr hon slog rekord som ungdom i bnkpress i SM i viktklass -57. Ngra r senare nr hon gick upp till 69 kg blev Elsa vrldsmstare med 123,5 kg i bnkpress...
Tekniken r lite sdr p Charlottes seal rows och blondinens snatch i bakgrunden med sned stng, men det r helt klart godknt speciellt med tanke p att de redan sprungit en mil.
Jag hller helt med dig. Det hr r lngt ifrn svaga tjejer. En genomsnittslig Svensson-spnnis skulle ha svrt att hlla samma tempo p gymmet, om de ens skulle ta sig dit efter uppvrmningen.
Jag vgar sga att med fullt fokus p styrketrningen hade damernas skidlandslag varit i god form fr styrkelyft p elitniv efter hgst ett par mnader.