Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 13:47
Medlem
CalzoneItalias avatar
Varfr blir i stort sett allt mycket godare att dricka om man dricker ur glas n en plastflaska ?

Drack en klunk julmust direkt ur flaskan och det smakade konstigt. Sen hllde jag upp i ett glas och d smakade det jttegott .

S r det med allt tycker jag. En l frn glasflaska mycket godare n en frn burk tex.
Citera
Igår, 13:56
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varfr blir i stort sett allt mycket godare att dricka om man dricker ur glas n en plastflaska ?

Drack en klunk julmust direkt ur flaskan och det smakade konstigt. Sen hllde jag upp i ett glas och d smakade det jttegott .

S r det med allt tycker jag. En l frn glasflaska mycket godare n en frn burk tex.

Smak och doft hr samman.
Dricker Du julmust ur en stor konjakskupa blir det en helt annan upplevelse n om Du tar en klunk frn flaskan.
Dessutom, nr det gller t.ex vin utvecklas smaken nr det luftats en stund; mhnda r det samma sak ven med andra drycker?
Citera
Igår, 15:27
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Smak och doft hr samman.
Dricker Du julmust ur en stor konjakskupa blir det en helt annan upplevelse n om Du tar en klunk frn flaskan.
Dessutom, nr det gller t.ex vin utvecklas smaken nr det luftats en stund; mhnda r det samma sak ven med andra drycker?

Jupp s r det!

Kan lgga till att dricka kaffe ur en tunn kaffekopp jmfrt med en pappersmugg eller tjock IKEA-mugg r en sknhetsupplevelse. Tjocka muggar r en styggelse fr allt som heter smak. Och halsa l ur en flaska r bara en trstslckare, ingen smakupplevelse.
Citera
Igår, 16:23
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jupp s r det!

Kan lgga till att dricka kaffe ur en tunn kaffekopp jmfrt med en pappersmugg eller tjock IKEA-mugg r en sknhetsupplevelse. Tjocka muggar r en styggelse fr allt som heter smak. Och halsa l ur en flaska r bara en trstslckare, ingen smakupplevelse.

Nja.
Jag har keramikglas p fot stendes i kylen.
Rvarkrus i snyggare version.
Att dricka t.ex en chokladstout i dem knns ursprungsljuvligt.
Citera
Igår, 16:59
Medlem
Gissar att julmust faktiskt fungerar lite som l. Nr det hlls upp i glas s skummar det ju till ordentligt vilket gr att det inte gr det i munnen/magen. En av de saker jag kan stra mig p mest av allt r folk som inte frstr att all dryck, framfrallt l men ven julmust, ska hllas ordentligt rakt ner i glaset s att det skummar ordentligt. Fr magsr av folk som sitter och lutar glaset fr att slippa kronan
Citera
Igår, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Smak och doft hr samman.
Rimlig tanke, men ven kolsyrat vatten smakar bttre i glasflaska n plastflaska utan doft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in