Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 15:47
Medlem
antoneriks avatar
Alla normalbegåvade har nu förstått att gangstarapen är en del av den grova organiserade brottligheten i landet. Efter det senaste mordet borde man därför ha förväntat sig en kraftig motreaktion där man kräver att den musiken begränsas på något sätt. Men debatten har uteblivit nästan helt och hållet. Riks har lyft frågan, men i övrigt är det tyst.

Politiker vågar inte kritisera public service, därför att i det här landet har vi traditionen att hålla en armlängds avstånd mellan politiken och public service. SR har ett eget program som heter "min gata" där man bara spelar gangstarap. Samtidigt är polisen glada över att kunna beslagta gängkriminellas statussymboler för att inte glorifiera den kriminella livsstilen. Det går alltså tvärs emot sveriges radios policy att fortsätta med glorifieringen. När det gäller vit makt musik har man aldrig haft något problem att ta bort musiken från skattefinansierade kanaler.

Stremingtjänster som spotify tar inget moraliskt ansvar, vilket man hade krävt av vilket privat företag som helst i en motsvarande situation. Till exempel om kläder har blivit tillverkade på oschyssta villkor i tredje världen. Det har också framkommit att vissa kriminella använder streamingtjänster för att tvätta pengar, men inte heller detta gör att man drar öronen åt sig.

Varför har det blivit så här och varför sker det ingen motreaktion?
Citera
Igår, 16:05
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Tror att en kassako som denna medvetet får vara orörd, dels för dom stora summor den inbringar och dels för att man vill inte i onödan störa den organiserade brottligheten då det kan leda till sprängingar och andra mindre trevliga saker.
Citera
Igår, 16:09
Medlem
P3 guldgalan får nog sändas från Kumla nästa år
Citera
Igår, 16:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Lyssnar ens målgruppen på radio?
Jag tror inte jag rattat in p3 på 15 år. Har svårt att tänka mig att Ahmed och fjortisar bänkar sig framför radion.
Citera
Igår, 18:23
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Lyssnar ens målgruppen på radio?
Jag tror inte jag rattat in p3 på 15 år. Har svårt att tänka mig att Ahmed och fjortisar bänkar sig framför radion.

Någonstans får tonåringarna i förorten höra musiken. Man känner till någon gangstarappare och streamar låten som finns tillgänglig överallt. SR är kanske en mindre aktör än spotify, men likväl har man ett helt program där man bara pumpar ut den här musiken. Och varför ska spotify kunna undgå alla typer av ansvar för vad de tillhandahåller? Om de är kloka så borde man kasta ut dessa aktörer innan SR hinner göra det.
Citera
Igår, 19:24
Medlem
JamalEl-Hamass avatar
Citat:
Politiker vågar inte kritisera public service, därför att i det här landet har vi traditionen att hålla en armlängds avstånd mellan politiken och public service.

"Armlängds avstånd" skulle säkert inte gälla om Ultima Thule spelades dygnet runt på P3. Det är ju bara ren skitsnack att politiker inte lägger sig i vad som får synas och höras på public service.

Citat:

För att just nu är det "inne" med denna vidriga gansterrap. Fenomenet kan likna sig med Think Pink. Många som bodde runt soptipparna varnade kommunerna, men blev ignorerade. Think Pink fick gasellpriset och var jättepopulära. Dock extremt giftiga för samhället. Exakt samma sak med gansterrap. Gansterrap gör så att hela samhället ruttnar sönder inuti, men politiker / public service låtsas som ingenting och ger dem priser istället. Senare när samhället är helt förstört så kommer det på sin höjd någon dåre säga "vi har varit naiva".

Självklart handlar gansterrap 100% om politik, även om det är indirekt. Många dårar försöker dock bevisa motsatsen. Gansterrap är bara en bieffekt av usla politiska val. Public service, som är en förlängd arm av staten, skulle ju aldrig bita sig själva i svansen, och det skulle de ju göra om de kritiserade / var emot sin egna politik som de har fört i decennier.
Citera
Igår, 22:13
Medlem
gangsterrap är inget nytt, har väl funnits i minst 20 år eller mer.

Men ja, jag kan tycka det är lite snett att folk lyssnar på det och glorifierar det när man vet att det göder mord här och nu i Sverige.

Men folk vill bara titta förbi det och lyssna på sin musik. Tyvärr är folk inte smarta nog eller bryr sig inte om mord och våld för att förstå vad deras musik leder till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in