Citat:
Ursprungligen postat av
Fetarsle
Idag när jag var ute och gick kom det åkande ett mycket märkligt fordon på cykelvägen. Det var som en liten vit cylinder som var rundad där fram och bak. Ovanpå var det en liten liten genomskinlig "bubbla" genom vilken man kunde se en gubbes ansikte. Det var med andra ord en enmansfarkost. Formen påminde mycket om ett flygplan utan vingar och med hjul. Den gjorde inga ljud ifrån sig så jag antar att den antingen var eldriven eller pedaldriven. Väldigt låg, högsta punkten var nog knappt en meter över markytan och bredden var precis lagom för att en person ska kunna klämma in sig i den. Den var så liten att man knappt kan tro att en människa skulle få plats i den faktiskt.
Jag har försökt söka runt på internet för att hitta bilder och info på vad dessa kallas men kan inte hitta något. Har sett liknande åka omkring på cykelvägarna vid ett fåtal tillfällen så det kan ju inte vara något unikt hemmabygge heller?
Jag har sett cykelbilar, mopedbilar och andra småfordon och undrar; hur funkar det med påhängsmotorer nuförtiden?
Det borde ju finnas alternativ till elcyklar, typich
- små fossildrivna motorer som kan tävla med batteridrivna småfordon...
Vore coolt att kunna uppdatera och bygga om!
Det klart folk gör sina egna men hur det funkar med körkort och sånt vet jag inget...
Great wheels keep on turning...!
Gott nytt!