Citat:
Ursprungligen postat av
Larmdjungeln
Låter som min teoretiska historia är mer eller mindre exakt som din.
Problemet för min är att jag har hund. Jobbigt att gömma mat då =)
Men smarta som råkor är (har jag hört) är att hon nu mer gömmer mat i vatten. Där hittar inte hunden det.
Jag kommer ge samma val när hon kan flyga. Redan nu är hon ute 25% av dagen i inhägnad trädgård med hunden som bodyguard (hund gillar sin matmaskin) och jag har lärt henne hur man öppnar kattluckan när det är dags att komma in.
Fantastiskt djur..
Låt den ha en bur nattetid så ska du se att den gömmer mat under tidningspappret :-) Min brukade hoppa upp och gosa in sig vid nyckelbenet och sedan sova medan jag såg på tv. Åt uppblött valpfoder som serverades med pincett med god aptit. Stackarn hade loppor, blev biten också, veterinären hade inget problem när jag tog den dit för medicin mot det när jag nämnde att viltfågeljouren rekommenderat det och inte hade resurser att ta emot en fågel som inte var utrotningshotad.
Edit: glöm inte att påpeka att det är tills den kan klara sig själv, blev påhoppad av nån jävla do-gooder på en mack på vägen till vet om en skata i bur… jo, man vill ju verkligen ha den lös i en bil …