Citat:
Ursprungligen postat av
BlackObama
Vet du att routern är påslagen? Den verkar ju ha stöd för PoE (ström via nätverkskabeln) men det har antagligen inte konverteraren så jag antar att du har en separat strömkabel till routern?
Har du testat att koppla in något annat, t.ex. en laptop med kabel direkt i konverteraren och sett om du fått länk? Att lampan för länk inte lyser talar ju för att den inte har någon kontakt alls med något. Tänds den med en dator eller något annat så är det inte konverteraren det är fel på. Du kan även testa kablarna på det viset om du får länk med en dator.
Är det inget fel med konverteraren och alla nätverkskablar funkar med en dator så är det ju nån konfiguration av routern. Jag skulle nog överväga fabriksåterställning i så fall och se om det kan skaka liv i den ifall du inte begriper dig på inställningarna på routern eller om den kukat ur och behöver resettas liksom.
Yes den är påslagen. Har provat med både Poe och vanlig strömsladd. Jag har dåligt med enheter hemma att koppla en nätverkskabel direkt i för att prova. Har kopplat in den i en docka som går med USB-C till en laptop utan framgång/samma lampor tända/släckta.
Provade även en fabriksåterställning tidigare under kvällen för den primära enheten men inget ändrat utfall.
Är väl inte omöjligt såklart att konverteraren gått sönder? Någon gång ska det väl hända antar jag.