2024-12-29, 03:58
Medlem
Med utvecklingen av sociala medier blir mnga fler och dummare. Ju fler dumma mnniskor det finns, desto smre blir kvaliteten p vsterlndsk demokrati.

Drfr skulle det i framtiden vara klokare fr AI-hrskare hundratusentals gnger smartare n mnniskor att komma fram och hrska ver mnniskor. ASI artificiell intelligens r smartare n mnniskor och kommer enkelt att lsa olika politiska problem.

Jag har en frga.

Skulle du stdja en AI-diktatur om den skulle lsa alla problem som mnniskor upplever?
Citera
2024-12-29, 05:24
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Skulle du stdja en AI-diktatur om den skulle lsa alla problem som mnniskor upplever?
Jag vet inte ens vad jag tycker om hela den hr AI grejen. r inte s insatt 🫣

... Och p din frga s beror det vl p om den r programmerad ond eller god. Skulle denna AI diktator gra vrlden till en bttre plats fr alla och ta bort lidandet som typ misr, krig, svlt s skulle jag nog stdja. Men diktatur har en negativ klang hos mig, s jag tror inte en sn skulle vilja lsa problemen..
Citera
2024-12-29, 08:04
Medlem
Gaspodins avatar
En AI-diktator skulle frr eller senare komma fram till att vrlden vore en bttre plats, utan mnniskor...
Citera
2024-12-29, 08:15
Medlem
gyttjans avatar
Nej AI r fr korkad eller s tminstone tar/har den fel ibland.

Bttre d som det r nu, alien robot spk cyborgs p utsidan som r sammansmlta med alien AI
Senast redigerad av gyttjan 2024-12-29 kl. 08:29.
Citera
2024-12-29, 09:19
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
En AI-diktator skulle frr eller senare komma fram till att vrlden vore en bttre plats, utan mnniskor...
Japp typ direkt
Citera
2024-12-29, 09:39
Medlem
Fantasi begreppet ASI motsvarar isfall att en utomjording kommer och tar ver, frgan r bara om de existerar ngonstans ute i universum, fr inte kommer det ifrn den hr planeten. Det kommer aldrig bli ngon AI-diktator.
Citera
2024-12-29, 10:50
Medlem

Fast idag AI tnker inte fram ngot eget. Den anvnder bara saker som mnniskor har skapat o sedan klipper ihop det.
S om mnniskor bara blir mer korkade s betyder det att ven AI kommer bli det. Ju mer ointelligent text som skrivs desto dummare blir AI.

Man kan ven styra AI genom att fabricera mngder av texter som lurar AI i en viss riktning.
Producerar man mngder av texter om att USA r onda och mste tas bort frn jordens yta s kommer AI till slut se till att detta sker.

Hur vet man att AI inte blivit hackad och ftt en ny kllkod?
Vad hnder om elen kapas, vem skall styra d?
Har du sett filmen terminator?

Jag skulle d inte vilja att AI styr, eftersom det inte ens r AI utan bara ett program som inte r sjlvlrande.
Det r bara massa nya regler som matas in av mnniskor.
Citera
2024-12-29, 10:55
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Ja. Och det skulle den ha alldeles rtt i.
Citera
2024-12-29, 13:16
Medlem
IRMEs avatar
Citat:

Sjlvklart stdjer jag den allsmktige AI hrskaren som lser alla vra problem. Lt den i efterhand hitta alla som skrivit negativt hr och dma dessa hrt.
Citera
2025-01-12, 19:57
Medlem
SkylineSixs avatar
Citat:
Med utvecklingen av sociala medier blir mnga fler och dummare. Ju fler dumma mnniskor det finns, desto smre blir kvaliteten p vsterlndsk demokrati.

Drfr skulle det i framtiden vara klokare fr AI-hrskare hundratusentals gnger smartare n mnniskor att komma fram och hrska ver mnniskor. ASI artificiell intelligens r smartare n mnniskor och kommer enkelt att lsa olika politiska problem.

Jag har en frga.

Mnniskan r DUM av naturen. Drom rder det ingen tvekan! Lt AI ta ver hela skiten s blir nog bra. Titta bara p filmen Prometheus, en film ifrn 2012. David tar ver hela skiten efter att ha tit ett gg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in