• 4
  • 5
2024-12-31, 02:56
Medlem
Något som hjälper mig är att fantisera ihop något, starta en histora jag visualiserar och lever mig in i och fortsätter på.
Som att vandra längs ett berg och titta på omgivningen, jag ser något, jag gör något, något händer, jag interagerar.

Inte alltid jag har ron, men fungerar när den finns och leder ofta till sköna drömmar.

Försök fantisera något utan att sluta, gå in i det.

Värt ge några chanser. (Utöver allt självklart som dagsljus, föda, stimulans, motion, god sömnhygien osv)
Citera
2024-12-31, 03:12
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tror ingen nämnt svalt rum. Öppna fönstret lite och släpp in lite frisk luft som sätter lite cirkulation i rummet.

Söv dig med ljud från naturen. kommer kännas som mammas mage.
Jag sover med öppet fönster oavsett väder och vind. Har även en golvfläkt vid sängen. Självklart ska elementet vara avstängt och ett bra duntäcke är ett måste. Sover som en stock. Ingen alkohol men gärna en kopp varm choklad innan sänggåendet. Eller varm mjölk med kanel i.
Citera
2024-12-31, 03:15
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag sover med öppet fönster oavsett väder och vind. Har även en golvfläkt vid sängen. Självklart ska elementet vara avstängt och ett bra duntäcke är ett måste. Sover som en stock. Ingen alkohol men gärna en kopp varm choklad innan sänggåendet. Eller varm mjölk med kanel i.

Låter fint det. Blev lite skönt sömnig av att bara läsa hur du tillreder sömnen.
Citera
2024-12-31, 03:20
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Låter fint det. Blev lite skönt sömnig av att bara läsa hur du tillreder sömnen.
Jag lovar dig att det har effekt. Glöm inte stänga av elementet bara då det ändå inte gör nån nytta. För mig spelar det ingen roll hur kallt det är ute. Min investering gjorde jag i duntäcket som kostade några tusen. Värt varje krona och absolut nödvändigt.
Senast redigerad av ziggarillen 2024-12-31 kl. 03:24.
Citera
2024-12-31, 05:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Sömnhygien. Vilket löjligt ord.
Citera
2024-12-31, 05:47
Medlem
Jag kör magnesium, zink varje natt +melatonin tablett om man ej kan sova
Citera
  • 4
  • 5