2025-01-03, 23:24
Medlem
StigAllans avatar
Har en burk med Soldatens ärtsoppa som stått i skåpet kring ett halvår och denna burk är av yttersta nödfallstyp.
Försöker undvika alla tillsatser och oljor som tillverkats med hjälp av tillsatser så då går det inte att äta fabrikstillverkade grejer.
Citera
2025-01-04, 00:24
Medlem
machiavelliniccolos avatar
Jag brukar köra på frysta pajer och min pojkvän på Billys eller gorbys
Citera
2025-01-08, 00:40
Medlem
Bertil85s avatar
Gorbys billigare än Billys.
Citera
2025-01-08, 09:49
Medlem
Ja, 1-2 gånger i veckan. Mest när jag känner att jag inte riktigt har tid eller lust att göra något vettigare. Sedan kan det bli utfyllnad i bland också. I går åt jag bakad potatis med en fyllning som jag hade gjort på keso, senap, bostongurka och hackade pepparsalami, samt ruccola. Till detta hade jag värmt till en burk färdig tomatsoppa för kände det inte skulle räckt pga det var inte direkt den största bakpotatisen. En mycket god kombination med fylld bakad potatis och tomatsoppa.
Citera
2025-01-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, 1-2 gånger i veckan. Mest när jag känner att jag inte riktigt har tid eller lust att göra något vettigare. Sedan kan det bli utfyllnad i bland också. I går åt jag bakad potatis med en fyllning som jag hade gjort på keso, senap, bostongurka och hackade pepparsalami, samt ruccola. Till detta hade jag värmt till en burk färdig tomatsoppa för kände det inte skulle räckt pga det var inte direkt den största bakpotatisen. En mycket god kombination med fylld bakad potatis och tomatsoppa.

Ok, just bakad potatis är något jag faktiskt aldrig har gillat. I för sig har jag inte testat det på jättelänge... Jag har faktiskt ändrat uppfattning om vissa saker såsom att kaviar faktiskt kan vara gott under ägg på en macka. Även att Janssons frestelse inte alltid är så dumt...
Citera
2025-01-08, 10:06
Körde mycket färdigrätter förr, men sedan jag började med storkok har det helt försvunnit. Har alltid någon matlåda i frysen.
Citera
2025-01-08, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ok, just bakad potatis är något jag faktiskt aldrig har gillat. I för sig har jag inte testat det på jättelänge... Jag har faktiskt ändrat uppfattning om vissa saker såsom att kaviar faktiskt kan vara gott under ägg på en macka. Även att Janssons frestelse inte alltid är så dumt...

Jag tycker bakad potatis fungerar bäst om den är riktigt ordentligt genombakad och mjuk, så det inte är lite så där halvrå som vissa kör med. Sedan föredrar jag helt utan folie, så skalet med blir lite knaprigare. Fyllningen är dock det viktigaste att man hittar det som fungerar bäst för en själv och potatis går ju fylla med princip allt möjligt. Själv gillar jag just keso med någon stark senap, samt blanda med inlagd finhackad gurka eller gurkmix. Sedan finns det ju hur mycket olika skinka och korv som helst att välja mellan att tillsätta. Paprika skulle också kunnat fungerat bra till detta eller blanda i lite Ajvar.
Citera
2025-01-08, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Jag tycker bakad potatis fungerar bäst om den är riktigt ordentligt genombakad och mjuk, så det inte är lite så där halvrå som vissa kör med. Sedan föredrar jag helt utan folie, så skalet med blir lite knaprigare. Fyllningen är dock det viktigaste att man hittar det som fungerar bäst för en själv och potatis går ju fylla med princip allt möjligt. Själv gillar jag just keso med någon stark senap, samt blanda med inlagd finhackad gurka eller gurkmix. Sedan finns det ju hur mycket olika skinka och korv som helst att välja mellan att tillsätta. Paprika skulle också kunnat fungerat bra till detta eller blanda i lite Ajvar.

Visst kan det säkert varieras på många intressanta sätt. Jag har väl också tyckt att det luktar gott men tidigare inte direkt varit en stor fan av det...
Citera
2025-02-22, 00:07
Medlem
cosmic_dancers avatar
Brukar se till att ha en och annan fryst paj, Billys pizza och liknande i frysen ifall jag inte orkar laga mat eller inte har någon matlåda att ta med till jobbet.
Citera
2025-02-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Hur gör ni? Äter, dessa rätter dagligen, bara ibland, bara på jobbet eller skyr dem som pesten?
Som ett alternativ till att inte äta alls alternativt när det är enda tillfället den dagen att få i sig varm mat.
Citera
2025-02-22, 01:03
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Brukar se till att ha en och annan fryst paj, Billys pizza och liknande i frysen ifall jag inte orkar laga mat eller inte har någon matlåda att ta med till jobbet.

Det verkar vara mycket du inte orkar med, vad orkar du med annars? Dansa?

Och nej, jag äter inget färdigmat sen många år. Fuskar ibland. Det är ok.
Senast redigerad av EastClintfood 2025-02-22 kl. 01:07.
Citera
2025-02-23, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigtunatjejer
Som ett alternativ till att inte äta alls alternativt när det är enda tillfället den dagen att få i sig varm mat.

Visst, nöden har (åtminstone i vissa fall) ingen lag. Och pallar man inte laga mat från grunden är färdigrätter åtminstone ett bra alternativ till att svälta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in