Citat:
Ursprungligen postat av
Horafittakukanus
Jag tittade p lnken du lade upp och sambanden r inte srskilt starka. Dessutom verkar effekten bero p externa faktorer som rasism hos omgivningen snarare n interna faktorer hos blandade individer som gr dem mer mottagliga fr psykisk ohlsa.
Detta betyder att i paritet med att rasblandning blir allt vanligare, vilket det ocks blir, kommer verrisken fr psykisk ohlsa att minska hos den gruppen.
I framtiden kanske det blir barn med en renodlad svensk bakgrund som har en verrisk fr psykisk ohlsa eftersom de kommer vara s f i frhllande till personer med blandad eller utomeuropeisk bakgrund.
Det kan noteras att i storstderna har redan en majoritet av alla unga utomeuropeisk bakgrund.
Oavsett ovanstende resonemang r det, rent spelteoreriskt, bttre att skaffa barn med en psykisk frisk utomeuropeisk kvinna n en psykiskt instabil europeisk kvinna.
Det enda jag har psttt r att ras inte br vara en faktor nr man vljer partner. Inte att man aktivt br ska partner med annan bakgrund n svensk.
Jag hller inte med.
Och deras frklaring om "rasism" r sklart bara spekulation.
Jag tror det handlar om saker som att man inte knner tillhrighet till ngot folk eftersom man r genetiskt annorlunda n t.o.m. sina egna frldrar.
Sjlvklart br man inte skaffa barn med en psykiskt instabil kvinna men det r mycket bttre att skaffa barn med en kvinna av samma ras. Speciellt om man r vit d vita mnniskor har hgst status i vrlden och anses vara vackrast och som vit kan man bara byta ner sig om man rasblandar.
Andra raser ser det som att man byter upp sig om man fr barn med en vit.
Man br ocks tnka p saker som att afrikaner och latinamerikaner har mycket lgre IQ n europer och ven om stasiater generellt har hgre IQ s verkar de inte ha samma kreativa dra som de av europeiskt ursprung. Raserna har olika sorters inre vilja d vra hjrnor utvecklats olika.
Jag tror inte svenskar och vriga renrasiga europer kommer m dligt ver att vara renrasiga i en allt mer blandad framtid, snarare kommer de renrasiga svenskarna och europerna bilda en aristokratisk klass d de kommer vara de enda som har de egenskaper som gjort vita s pass framgngsrika och hgt sedda.
Ras br absolut vara en faktor nr man vljer partner, det r en av de absolut viktigaste sakerna nr det kommer till att vlja partner.