2024-12-30, 15:36
Medlem
fittanstickerframs avatar
Det finns en knapp under varje inlägg för att dela inlägget på Facebook och Twitter. Knappen har funnits i urminnes tider men kan inte ha varit särskilt populär.

Nu för tiden är både Facebook och Twitter stendött. Twitter har dessutom bytt namn utan att knappen uppdaterats.

Jag föreslår att den föråldrade dela-knappen tas bort. Ingen kommer någonsin vara glad för att man kan dela Flashback-inlägg på Facebook och Twitter med en knapp.
Citera
2024-12-30, 15:40
Medlem
Men samtidigt skadar ju inte funktionen någon. Så varför lägga tid på att plocka bort.

Så tänker jag.
Citera
2024-12-30, 15:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Facebook stendött, källa på det?

Varför inte utöka delningsknapparna istället? För telegram, SMS... och andra sociala medier? Flashback 4-ever!
Citera
2024-12-30, 15:52
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Det finns en knapp under varje inlägg för att dela inlägget på Facebook och Twitter. Knappen har funnits i urminnes tider men kan inte ha varit särskilt populär.

Nu för tiden är både Facebook och Twitter stendött. Twitter har dessutom bytt namn utan att knappen uppdaterats.

Jag föreslår att den föråldrade dela-knappen tas bort. Ingen kommer någonsin vara glad för att man kan dela Flashback-inlägg på Facebook och Twitter med en knapp.
Ha ha den har jag inte upptäckt förrän nu så för min del kan den vara kvar
Citera
2024-12-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin

Varför inte utöka delningsknapparna istället? För telegram, SMS... och andra sociala medier? Flashback 4-ever!

Facebook är så dött att Meta håller på att fylla plattformen med AI som ska låtsas vara riktiga användare. https://www.ft.com/content/91183cbb-50f9-464a-9d2e-96063825bfcf

När var senaste gången du såg en Flashback-länk delad på Facebook? När jag loggar in nu och söker på flashback.org scrollar jag förbi en herrans massa spam innan jag hittar det senaste, från 2013: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=437817322957120&id=118606 201545226

Då har jag bara sökt på offentliga inlägg, så du som verkar använda Facebook aktivt kanske kan berätta hur ofta du och dina vänner delar länkar till Flashback på era Facebook-väggar? Hur många gånger har det hänt i genomsnitt de senaste 5 åren?
Citera
2024-12-30, 15:55
Medlem
Galejans avatar
Citat:

Det hade faktiskt varit väldigt roligt om admin hade lagt till delningsknappar för Telegram och VK under inläggen. Helvete vad ukrodårarna hade kukat ur.

Så det röstar jag på. Utöka delningsmöjligheterna.
Senast redigerad av Galejan 2024-12-30 kl. 16:00.
Citera
2024-12-30, 15:55
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Facebook är så dött att Meta håller på att fylla plattformen med AI som ska låtsas vara riktiga användare. https://www.ft.com/content/91183cbb-50f9-464a-9d2e-96063825bfcf

När var senaste gången du såg en Flashback-länk delad på Facebook? När jag loggar in nu och söker på flashback.org scrollar jag förbi en herrans massa spam innan jag hittar det senaste, från 2013: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=437817322957120&id=118606 201545226

Då har jag bara sökt på offentliga inlägg, så du som verkar använda Facebook aktivt kanske kan berätta hur ofta du och dina vänner delar länkar till Flashback på era Facebook-väggar? Hur många gånger har det hänt i genomsnitt de senaste 5 åren?
Jag brukar inte vara inne på Facebook så ofta. Jag har aldrig sett en Flashback-länk på Facebook. Å andra sidan har jag inte sett det på annat håll heller. Håller med Galejan här, utöka delningsmöjligheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag såg dessa knappar också först nu då TS skrev om det.
Senast redigerad av Pinoputchin 2024-12-30 kl. 15:58.
Citera
2024-12-30, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Utöka delningsmöjligheterna.

Citat:
Håller med Galejan här, utöka delningsmöjligheterna.

Dela-knappen är föråldrad och kommer från en tid då det var knöligt att dela saker till andra appar. Nu för tiden finns det en dela-knapp inbyggd i varenda webbläsare i varenda telefon som tillverkas som låter er dela till appar ni har installerade istället för att Flashback ska stödja 20 olika saker att dela till.

Dela-knappen är stendöd.
Citera
2024-12-30, 16:08
Medlem
henrikos avatar
Jag kommer inte ihåg var jag läste det. Men jag vet jag sett en rapport där någon sådan där analysfirma hade kartlagt hur folk betedde sig på webben. Den grupp som använde dessa "dela-knappar" var bråkdelar av promille av användarna vill jag minnas.
Citera
2024-12-30, 16:13
Avslutad
Citat:
Dela-knappen är föråldrad och kommer från en tid då det var knöligt att dela saker till andra appar. Nu för tiden finns det en dela-knapp inbyggd i varenda webbläsare i varenda telefon som tillverkas som låter er dela till appar ni har installerade istället för att Flashback ska stödja 20 olika saker att dela till.

Dela-knappen är stendöd.
På vilket sätt stör den dig?
Citera
2024-12-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
På vilket sätt stör den dig?

Jag kommer åt den ibland för att jag har grovt muskulösa fingrar.

Skulle det störa dig eller någon alls ifall den försvann?
Citera
2024-12-30, 16:29
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3

😂 tänkte de samma, vad fan pratar TS om

Han har för mycket fritid att kolla igenom varje vrå .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in