Hej på er!
Efterlyser "den stora listan" över alla fabrikat på friluftskläder vi kan tänkas känna till.
Denna dyker upp men är i mitt tycke bara en bra start.
https://staffansandberg.se/friluftsmarken/
Några fabrikat kände inte ens jag till men den är ju långt ifrån ens halvvägs tillkomplett. Efter 48 år så har man ju hunnit med ett antal och oftast varit som nöjdast med North Face, Meindl, Tierra, Haglöfs, Peak och Marmot. Plus att Staffans "Kvalitet/prisindex" kanske kan utvecklas något. Då menar jag inte att Haglöfs identifieras som gangsta i orten och det bör tas i beaktning; Det kan vi bara skita i. Och att en skidjacka från Lasse Kjus eller Elevenate kostar 15000 vet vi, men är det rätt pris?
Så, är det någon som sitter och filar på något eller finns det en mer arbetad guide över märken och fabrikat i friluftsvärlden? Anledningen till att jag frågar är att jag igår beställde för första gången utrustning från Revolution Race. Varit skeptisk länge men har inte hört något negativt direkt heller. Billiga o bra grejer från Borås och endast försäljning online. Tja, vad kan gå fel? Halva priset jämfört med andra mer etablerade märken...
Vi får väl se.