• 1
  • 2
2024-12-31, 11:24
Medlem
JEGS76s avatar
Hej på er!
Efterlyser "den stora listan" över alla fabrikat på friluftskläder vi kan tänkas känna till.
Denna dyker upp men är i mitt tycke bara en bra start.

https://staffansandberg.se/friluftsmarken/

Några fabrikat kände inte ens jag till men den är ju långt ifrån ens halvvägs tillkomplett. Efter 48 år så har man ju hunnit med ett antal och oftast varit som nöjdast med North Face, Meindl, Tierra, Haglöfs, Peak och Marmot. Plus att Staffans "Kvalitet/prisindex" kanske kan utvecklas något. Då menar jag inte att Haglöfs identifieras som gangsta i orten och det bör tas i beaktning; Det kan vi bara skita i. Och att en skidjacka från Lasse Kjus eller Elevenate kostar 15000 vet vi, men är det rätt pris?

Så, är det någon som sitter och filar på något eller finns det en mer arbetad guide över märken och fabrikat i friluftsvärlden? Anledningen till att jag frågar är att jag igår beställde för första gången utrustning från Revolution Race. Varit skeptisk länge men har inte hört något negativt direkt heller. Billiga o bra grejer från Borås och endast försäljning online. Tja, vad kan gå fel? Halva priset jämfört med andra mer etablerade märken...
Vi får väl se.
Senast redigerad av JEGS76 2024-12-31 kl. 11:27. Anledning: kompl.
Citera
2024-12-31, 13:22
Medlem
Dom får skapligt betyg på trustpilot.
https://www.trustpilot.com/review/revolutionrace.com
Citera
2024-12-31, 14:34
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Hej på er!
Efterlyser "den stora listan" över alla fabrikat på friluftskläder vi kan tänkas känna till.
Denna dyker upp men är i mitt tycke bara en bra start.

https://staffansandberg.se/friluftsmarken/

Några fabrikat kände inte ens jag till men den är ju långt ifrån ens halvvägs tillkomplett. Efter 48 år så har man ju hunnit med ett antal och oftast varit som nöjdast med North Face, Meindl, Tierra, Haglöfs, Peak och Marmot. Plus att Staffans "Kvalitet/prisindex" kanske kan utvecklas något. Då menar jag inte att Haglöfs identifieras som gangsta i orten och det bör tas i beaktning; Det kan vi bara skita i. Och att en skidjacka från Lasse Kjus eller Elevenate kostar 15000 vet vi, men är det rätt pris?

Så, är det någon som sitter och filar på något eller finns det en mer arbetad guide över märken och fabrikat i friluftsvärlden? Anledningen till att jag frågar är att jag igår beställde för första gången utrustning från Revolution Race. Varit skeptisk länge men har inte hört något negativt direkt heller. Billiga o bra grejer från Borås och endast försäljning online. Tja, vad kan gå fel? Halva priset jämfört med andra mer etablerade märken...
Vi får väl se.

Klättermusen
Haglöfs
North Face
Citera
2024-12-31, 14:46
Medlem
CrazyWorlds avatar
Kolla in www.engelsons.se
Citera
2024-12-31, 14:51
Medlem
Malawi-Golds avatar
Härkila
Citera
2024-12-31, 14:58
Medlem
BestCoast.s avatar
Militärens billigt och bra.
Citera
2025-01-02, 11:12
Medlem
JEGS76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Härkila
Ah, dessa kände jag inte till. Kanske pga att jag varken har bössa eller licens. Men ska absolut kolla upp deras icke-camo kollektion. Tack för tipset!
Citera
2025-01-02, 11:18
Medlem
JEGS76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Militärens billigt och bra.
Jo, jag hade ett par M90-brallor för flera år sedan. De var bra att ha i skogen. Tyvärr fick jag lämna tillbaka dem när pappa gick i pension. Typiskt att dessa byxor fanns registrerade i nått arkiv.
Citera
2025-01-02, 11:25
Medlem
JEGS76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Dom får skapligt betyg på trustpilot.
https://www.trustpilot.com/review/revolutionrace.com
Ja, jag inte heller hört någon som varit direkt missnöjd.
Citera
2025-01-03, 18:29
Bannlyst
Jag slår ett slag för helly hansens vindjackor, dom är topnotch och har varit det så länge jag fiskat.
Senast redigerad av CP-Fisk 2025-01-03 kl. 18:36.
Citera
2025-01-08, 18:06
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEGS76
Jo, jag hade ett par M90-brallor för flera år sedan. De var bra att ha i skogen. Tyvärr fick jag lämna tillbaka dem när pappa gick i pension. Typiskt att dessa byxor fanns registrerade i nått arkiv.

M90-brallor finns ju att köpa annars, det måste du väl känna till?
Citera
2025-01-08, 18:12
Medlem
JEGS76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
M90-brallor finns ju att köpa annars, det måste du väl känna till?
Kopior ja. Men inte går det väl att köpa riktiga? Men nu är jag vuxen och har dessutom gjort värnplikten inom flottan så... Lövhögen... Haha. Nja...
Sen var det ju inte det jag efterlyste utan en genomgång av på marknaden tillgängliga fabrikat på friluftskläder. Finns det en mer utförlig sådan än den jag själv länkade till initialt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in