2025-01-04, 21:33
Medlem
MarkusStors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Definitivt. Vi vet ju hur somliga negeröron börjar snurra när de får nos på en äldre man med pengar...
Skulle nog säga musseöron
Citera
2025-01-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Otäckt vad folk spelar bort. Sätter man tusen i veckan (som han verkar tycka är helt normalt) under väldigt lång tid (som ha säger att han spelat), säg 35 år, i stället på börsen och sju procents uppgång där om året så är det 7.7 miljoner (eller 15 miljoner om tio procent årlig uppgång).

Relativt dålig utdelning på kapital jämfört med vad det blev eller???
Citera
2025-01-05, 03:09
Medlem
I gårdagens v75 händer det igen! De sämsta hästarna i tre lopp vinner. Nu blev det ca 11 miljoner till 3 vinnare.. tror jag det var. Tror jag inte heller på! Självklart säger man att folk vill vara anonyma när det inte finns någon vinnare! Man har inget att visa upp! Jag har hört fler som säger som jag! Det är mygel. Korrupt!
Citera
2025-01-05, 06:56
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
I gårdagens v75 händer det igen! De sämsta hästarna i tre lopp vinner. Nu blev det ca 11 miljoner till 3 vinnare.. tror jag det var. Tror jag inte heller på! Självklart säger man att folk vill vara anonyma när det inte finns någon vinnare! Man har inget att visa upp! Jag har hört fler som säger som jag! Det är mygel. Korrupt!

VinnaTillsammans hade ett andelsspel som gav 980 000:- vardera till tio vinnare.
Citera
2025-01-05, 08:48
Medlem
Kul för han som vann.
Storspelare är han inte för att han lägger 1000 spänn på en Harry Boy.
Spelar själv på trav för ca 10 000 i månaden och har inga skulder pga det.
Låna pengar o sen spela bort dom o så uppstår stora skulder njaaa där är nog förståndet inte på topp.. Man spelar självklart för dom belopp man har råd med.

Röka 1 pkt om dagen, köpekaffe med fikabröd varje dag på Pressbyrån eller macken, godis, köpemat på helger, dyra dagens lunch på resturanger, ett antal bärs varje vecka på krogen, sprit o vin på bolaget till helgen, massa onödigt bilåkande för dyra soppapengar, taxi hem från krogen listan blir lång på saker man kan avvara. Du bränner 10 papp rätt fort på den listan o troligen mer än 10 000.
Jag lägger hellre 10 000 på travet än bränner dom på allt skit jag nämner ovan.

Dessutom när man spelar större system så sätter man raden emellanåt. Många ggr har jag "bara" vunnit så det blir insatsen tillbaks men även vunnit skapliga suddar emellanåt.

Har man inte råd då ska man skita i spelandet
Spara o låsa pengarna på nått räntekonto ska man defenitivt inte göra, är förnedrande 100 000
på ett år till 3% ränta blir 3000 kr som beskattas med 30%.. så typ 2 lusingar i vinst på 1 år.
Vad i helv... ska man göra med 2 lax ???
så äckligt dåligt att man troligen får bättre självkänsla av att bli våldtagen misshandlad o rånad mot sin vilja i nån mörk park.
Citera
2025-01-05, 09:49
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Vet inte varför du känner dig manad att delge din åsikt om huruvida 100 miljoner är mycket pengar eller inte. Det är mycket pengar för alla oss med en fungerande hjärna.
ja naturligtvis är det mycket pengar. Du kan leva gott bara på avkastningen…

Alltid nån tomte som av ren avundsjuk ska hävda något annat.
Citera
2025-01-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar24
Vem är den lycklige, någon som vet?
Grattis till dej
Tack!

Citera
2025-01-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Kanske syftningsfel. Menade så klart att det skedde i veckan som var.

Aha nu förstår jag, borde kunnat lista ut det om jag läste det mer än 2 gånger, men var rätt uppenbarligen rätt trött
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in