Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-02, 13:38
Medlem
Guzs avatar
Jag bytte nyligen från Samsung till Samsung och använde Smart Switch för överföring av appar och innehåll. Ett par frågor/funderingar:

1) En del appar som fördes över är tydligen inte kompatibla med den nya luren, vilket telefonen meddelade då jag försökte öppna apparna. Är det normalt? (Jag levde på nåt sätt i tron att kompatibiliteten checkades före Smart Switch överföring, och att endast kompatibla appar överfördes... Det ska sägas att min gamla lur var 6-7 år gammal, så att kompatibilitetsproblem fanns är i sig inte överraskande.)

2) När jag kollade listan över vilka appar som får ändra systeminställningar på den nya telefonen noterade jag, i den långa listan, att Google Photos var den enda som inte fick göra ändringar. Det var lite konstigt att just den appen inte fick göra det, och jag har - vad jag vet - inte ställt in det så.
Senare märkte jag att en annan app - Samsung Health - plötsligt fått sin rättighet att ändra systeminställningar avstängd, utan att jag ens rört appen.
Det här är väl knappast nåt jag måste bry mig om så mycket, men jag undrar ändå hur det kommer sig att denna inställning kan ämdras utan att jag gjort nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in