2025-01-02, 14:42
Medlem
De språk jag kan idag är HTML, CSS, JavaScript, PHP, C#. Jag hanterar dessa mycket väl.

Mitt mål är att få anställning som webbutvecklare.

Vad är nästa steg? Fördjupa mig, lära mig ramverk eller vad?
Citera
2025-01-02, 14:46
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Databaser. MVC. SASS. Med mycket mera.
Citera
2025-01-02, 14:48
Medlem
Tycker du kan söka jobb och framhålla att du kan grunderna. Det är svårt att välja framework innan man har ett jobb eftersom vartenda företag och projekt väljer olika framework.

Men som du mycket riktigt är inne på så är framework nästa steg, speciellt om du vill jobba med frontend.

Om du får svar i denna tråden på förslag om framework så lär det bli väldigt många olika, även om några är större och mer dominerande än andra. Störst är React och Angular, men de i sin tur upplevs som problematiska och har många uppstickare som konkurrenter.

Kolla på jobbannonserna som efterfrågas. Hittar du något företag som verkar intressant skicka in ansökan samtidigt som du startar ett eget projekt med det framework som det företaget vill du ska kunna.

Var sen ärlig och säg ungefär var du befinner dig i utvecklingen. Tro mig, de förnuftiga uppskattar enormt du verkligen lärt dig grunderna innan du börjar med någon framework och kommer vara okey med att du lär dig på vägen.
Citera
2025-01-02, 14:49
Medlem
flashbackdasens avatar
Här är det som efterfrågas mest:
Angular, Node.js, React.js, Typescript, Vue.js

Men du borde nog redan nu kunna få ett enklare förstajobb inom området om du kan området bra. Så försök sök jobb samtidigt som du lär dig mer.
Citera
2025-01-02, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnbohm400
De språk jag kan idag är HTML, CSS, JavaScript, PHP, C#. Jag hanterar dessa mycket väl.

Databaser, lär dig relationsdatabaser som MSSQL och nån dokumentbaserad som MongoDB.

Du kan även testa söka lärlingspositioner så du får in en fot.
Citera
2025-01-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnbohm400

Lära sig programmera kanske?

Eller (skämt åsido) skaffa sig ett jobb i branchen, eller iaf försöka. Var lyhörd ifall du inte får jobb om vad de tycker att du saknade. Får du jobb i branchen så se till att anamma erfarenheten du får, det är genom erfarenhet man lär sig programmera och inte genom att gå en snabbkurs i något programmeringsspråk.
Citera
2025-01-02, 17:44
Medlem
Phass avatar
Kan du det där mycket väl, så är du redo för ett jobb. Det är mer än vad de flesta juniora utvecklare hanterar. Börja bygg upp en portfolio istället. Eller, dyk djupare i något/flera av språken. Något säger mig att du inte hanterar allt dem så väl som du tror.

Typescript och React är extremt populärt, men har du sådan koll på JavaScript är det en enkel match.
Citera
2025-01-29, 03:19
Medlem
Du är redo för anställning.

Söker dom kunskap inom ramverk X, ljug och skriv, går du vidare i processen, plugga in grunderna plus det du hinner. För kan du som du nämnde det där ganska väl, då ska du inte ha några problem för något ramverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in