Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-02, 17:03
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Den danska monarkin retuscherar bort de tre kronorna ur sitt kungavapen. De har funnits där sedan man spöade Sverige i kalmarkriget och sjuårskriget.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...iskt-radikalt/

Ska vi gå i fälttåg mot danskjävlarna, eller är det tvärtom tillfälle att fira?

https://www.kongehuset.dk/nyheder/fa...yt-kongevaaben
Senast redigerad av VoldemortZelenskyj 2025-01-02 kl. 17:26.
Citera
2025-01-02, 17:06
Medlem
eatmypoos avatar
Krig nu!

Det blir bra för Sverige att kontrollera båda sidorna av sundet.
Citera
2025-01-02, 17:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Den danska monarkin retuscherar bort de tre kronorna ur sitt kungavapen. De har funnits där sedan man spöade Sverige i kalmarkriget och sjuårskriget.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...iskt-radikalt/

Ska vi gå i fälttåg mot danskjävlarna, eller är det tvärtom tillfälle att fira?

Ingetdera. Danmark och Sverige är inte längre samma land så då behövs inte tre kronorna i danska vapnet.

Tre Kronor är för övrigt egentligen ingen unikt svensk symbol:
https://www.svtplay.se/video/eYP4Dy8...oler?info=visa
Citera
2025-01-02, 17:46
Medlem
Sqrbankens avatar
Reagerar väll mest på hur tacky de där spegelvända snubbarna är. Känns som om man kunde tagit bort dessa också när man ändå var igång.
Citera
2025-01-02, 17:50
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Reagerar väll mest på hur tacky de där spegelvända snubbarna är. Känns som om man kunde tagit bort dessa också när man ändå var igång.

Vildarna avspeglar den danska nationalkaraktären.
Citera
2025-01-02, 17:53
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Vildarna avspeglar den danska nationalkaraktären.

Ser ut som två bögar som stirrar ner varann i ett hedniskt rollspel.
Citera
2025-01-02, 18:01
Medlem
Klas-Vegass avatar
Jag undrar om inte danskarna förlorat rätten till tre kronor i något av alla krig vi haft. Det är inte färsk i minnet men har för mig att jag läst något sånt.
Citera
2025-01-02, 18:13
Medlem
Dom kunde ersatt Tre kronor och satt dit Nato symbolen istället?
Citera
2025-01-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Jag undrar om inte danskarna förlorat rätten till tre kronor i något av alla krig vi haft. Det är inte färsk i minnet men har för mig att jag läst något sånt.

Danmark vann Kalmarkriget och rätten att använda symbolen Tre kronor, kan man läsa i Expressens artikel där de bl.a. intervjuat Dick Harrison.
Citera
2025-01-02, 18:16
Medlem
Vad är problemet? Det betyder ju att vi vann. De erkänner numera Svensk överhöghet och att de insett att de inte längre kan, eller vill militärt, återta Skåne, Blekinge, Halland osv. De har gett upp. De har gett upp tanken på att återerövra det östra riket, som är större än Danmark. Vi vann! Suck it Preben!

När de ändå var inne och pillade kunde de inte bytt ut en av grottmännen mot en kvinna då också för att vara lite jämställda?

Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Danmark vann Kalmarkriget och rätten att använda symbolen Tre kronor, kan man läsa i Expressens artikel där de bl.a. intervjuat Dick Harrison.

Det gick inte så bra för Danmark i de efterföljande krigen. Mer eller mindre konstanta förluster. Inte ens när de bad Frankrike och Ryssland om hjälp så fungerade det ju för dem.
Senast redigerad av 101000111 2025-01-02 kl. 18:24.
Citera
2025-01-02, 18:52
Medlem
Eller varför inte låta dansk ledarskap ta över? De verkar ju vara relativt kompetenta och dessuton ha iaf någon respekt för folkviljan i landet, två saker du INTE kan säga om svenskt "ledarskap". Jag menar vem fan bryr sig om det är de blågula eller rödvita fanan som svajar, båda representerar det kristna nordgermanska folket. Kan man byta ut folk hur som helst i ett land ser jag definitivt inte varför landet måste ha samma gamla ruttna elit eller flagga för den delen, det senare är ju i slutändan enbart en symbol.
Citera
2025-01-02, 19:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Envar.Evige
Eller varför inte låta dansk ledarskap ta över? De verkar ju vara relativt kompetenta och dessuton ha iaf någon respekt för folkviljan i landet, två saker du INTE kan säga om svenskt "ledarskap". Jag menar vem fan bryr sig om det är de blågula eller rödvita fanan som svajar, båda representerar det kristna nordgermanska folket. Kan man byta ut folk hur som helst i ett land ser jag definitivt inte varför landet måste ha samma gamla ruttna elit eller flagga för den delen, det senare är ju i slutändan enbart en symbol.

Det finns bra svenska partier. SD framförallt.

Den blågula flaggan ska vaja. Danmark suger dessutom i ishockey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in