Citat:
Jag pratade inte mycket, undvek alla, fick dock många blickar från en del tjejer under gymnasietiden, ibland så träffar jag på vissa av dessa kvinnor idag, detta var 2017 jag tog studenten. Ibland när jag träffar vissa av de som tittade mycket på mig så fullständigt ignorerar dom, vet av en snubbe i klassen som tex sa att hon där gillar dig osv.
På studentdagen valde jag att vara glad och hoppa på det där bögflaket, där och då märkte jag att många tyckte jag var skum, tänker att det beror på att jag själv inte pratade alls med någon från de andra klasserna och just den dagen var vissa av tjejer typ arga på mig eller "chockade" av vad det såg ut som, samma av dom som alltså tittade mycket på mig. Sen efter detta ibland när jag ser vissa av dom i random sammanhang i stan eller nån affär kollar dom skumt på mig, vissa typ hånler mig, eller typ skrattar. Men dom flesta kollar jävligt skumt på mig än idag?
Vad kan detta bero på? Minns en kille som berättade till mig att många blev nog rädda för mig eftersom jag helt plötsligt visade en annan sida just sista dagen, så dom anade bara skumma saker.
På studentdagen valde jag att vara glad och hoppa på det där bögflaket, där och då märkte jag att många tyckte jag var skum, tänker att det beror på att jag själv inte pratade alls med någon från de andra klasserna och just den dagen var vissa av tjejer typ arga på mig eller "chockade" av vad det såg ut som, samma av dom som alltså tittade mycket på mig. Sen efter detta ibland när jag ser vissa av dom i random sammanhang i stan eller nån affär kollar dom skumt på mig, vissa typ hånler mig, eller typ skrattar. Men dom flesta kollar jävligt skumt på mig än idag?
Vad kan detta bero på? Minns en kille som berättade till mig att många blev nog rädda för mig eftersom jag helt plötsligt visade en annan sida just sista dagen, så dom anade bara skumma saker.
TS du borde googla det PappaTribe skrev för där har du svaret.
Kände faktiskt inte till det begreppet, det var intressant! Kan tänka mig att om man känner som TS så blir man lättad och får mindre ångest om man känner till att det är ett psykologiskt fenomen.
Klistrar in lite:
"Spotlight-effekten är det psykologiska fenomen där människor tenderar att tro att de uppmärksammas mer än de verkligen är. Eftersom man ständigt är i centrum av sin egen värld är det ovanligt med en korrekt utvärdering av hur mycket man uppmärksammas av andra."