Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2025-01-02, 19:42
Medlem
Jag vill bara testa med er om jag är en foliehatt eller inte. Mina barns pappa och jag ligger i en väldigt tuff vårdnadstvist. Och jag menar verkligen tuff. Ibland förföljer pappan mig, ringer till polisen så att det står utanför mitt hus när jag kommer hem. Då har han sagt att allt att jag kör från rattfull till drogad. Självklart är allt negativt.

Jag har hittat en sändare under min bil. Den är borttagen nu. Ändå tror jag att han har kommit in i min kalender via barnens telefoner.

Här behöver jag hjälp, så jag inte är helt ute. Om jag har haft en kalenderbokning i min kalender i närheten. 30 minuter efter det skulle vara klart. Kör polisen på min gata. Här har inte varit en polis på 20 år. Det är villakvarter. Detta hände sex gånger i rad. Precis efter varje kalenderbokning så kom det 30 minuter avslut.

För att inte verka helt sjuk i huvudet så testade jag min tes och la in en falsk kalenderbokning. Och jodå, 30 minuter efter den skulle tagit slut kom polisen körande på min gata. Det här är alltså en återvändsgränd så det är ingenting man passerar om man inte har ett ärende
7 ggr i rad. Idag var det nästan på minuten som det kom körande utanför mig. Det är inte samma tid varje dag utan det beror helt och hållet på vad som finns i min kalender.

Tidigare har det varit målade bilar. Idag en stor mörkgrå skåpbil med två stycken uniformerade poliser.

Vad i helsike har jag missat? Airtag borta, kalender är bytt lösenord. Vad finns mer?

Vad finns i en mörkgrå skåpbil? Känns inte det är något man tar ut från garaget sådär..

Borde inte polisen koppla ihop 1+1 att efter åtta bommar i rad så är tipsen värdelösa? Eller

I detta avseende tror jag inte på slumpen.
Citera
2025-01-02, 19:56
Medlem
IRMEs avatar
Låter som att du har knarkat... Polisen kanske kommer vid en ringning, men ringer samma person falskt flera gånger så kommer ingen att åka sådär.
Citera
2025-01-02, 19:57
Medlem
wildtures avatar
Din barns pappa vill ha barnen så han använder polisen på dig vilket är olagligt. Prata med någon chef på polisen kanske
Citera
2025-01-02, 20:11
Medlem
Gör en polisanmälan om det du upplever skumt. En utredare borde ju bli väldigt nyfiken om polisen haft flertalet ärenden på din adress.
Citera
2025-01-02, 20:20
Medlem
kalkryggars avatar
Du borde lagt in en jävla massa skumma bokningar mitt i natten och sen bett någon sitta i en bil i närheten och filma när polisen trålar. Sen anmäler du hela situationen.

När han ringer polisen på dig för falska saker upprepat så borde väl det ligga honom i fatet när det gäller vårdnadstvisten?
Citera
2025-01-02, 20:37
Medlem
StonedMonkeys avatar
Istället för att ta reda på hur han gör det gå till polisen och berätta exakt det du skriver här, så får dom undersöka saken. Han har redan begått brott i och med att han falsklarmar Polisen, så dom är skyldiga och ta emot anmälan och dom vet ju dessutom precis vad han har sagt till dom.

Vill du inte känna dig övervakad rekommenderar jag att du byter till en annan kalender app, och även byter lösenord på ditt och barnens Apple/Google-konto.
Citera
2025-01-02, 20:49
Medlem
Enklast är att ringa polisen och fråga vad det är som händer
Citera
2025-01-02, 21:12
Medlem
Jag kan inget om hur polisen arbetar men har de verkligen tid att åka ut så där varje gång det stått något i din kalender? Skulle de verkligen åka ut för att någon meddelar dem specifika tider som de ska ut och titta?

Om det nu är sant, och ditt ex är en stridslysten typ så kanske du ska sluta använda digital kalender ett tag.
Citera
2025-01-02, 21:56
Medlem
Du vet väl att polis har många rättighetet idag. Avlyssning. Vid span ingår är mycket sekretess. Om du är inblandat i en förundersökning så får du inte reda på det.
Sen kan dom ha sådana som bevakar dig för din trygghets skull.
Sedan kan dom också titta så att du gör dessa planerade uppdrag i din kalender. Det kan va på så många olika sätt. Det finns ju endel som låtsas va ovänner för att lura polis etc.. En sak undrar jag vad i själva namnet foliehatt har med detta och göra. Gå ut och fråga nästa gång. Han/hen kanske bara tycker du är Snöööggyyyuggg.
😆skärpning.
Har du något att dölja själv?
Mvh
Citera
2025-01-03, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av violent-whisper
Jag vill bara testa med er om jag är en foliehatt eller inte. Mina barns pappa och jag ligger i en väldigt tuff vårdnadstvist. Och jag menar verkligen tuff. Ibland förföljer pappan mig, ringer till polisen så att det står utanför mitt hus när jag kommer hem. Då har han sagt att allt att jag kör från rattfull till drogad. Självklart är allt negativt.

Jag har hittat en sändare under min bil. Den är borttagen nu. Ändå tror jag att han har kommit in i min kalender via barnens telefoner.

Här behöver jag hjälp, så jag inte är helt ute. Om jag har haft en kalenderbokning i min kalender i närheten. 30 minuter efter det skulle vara klart. Kör polisen på min gata. Här har inte varit en polis på 20 år. Det är villakvarter. Detta hände sex gånger i rad. Precis efter varje kalenderbokning så kom det 30 minuter avslut.

För att inte verka helt sjuk i huvudet så testade jag min tes och la in en falsk kalenderbokning. Och jodå, 30 minuter efter den skulle tagit slut kom polisen körande på min gata. Det här är alltså en återvändsgränd så det är ingenting man passerar om man inte har ett ärende
7 ggr i rad. Idag var det nästan på minuten som det kom körande utanför mig. Det är inte samma tid varje dag utan det beror helt och hållet på vad som finns i min kalender.

Tidigare har det varit målade bilar. Idag en stor mörkgrå skåpbil med två stycken uniformerade poliser.

Vad i helsike har jag missat? Airtag borta, kalender är bytt lösenord. Vad finns mer?

Vad finns i en mörkgrå skåpbil? Känns inte det är något man tar ut från garaget sådär..

Borde inte polisen koppla ihop 1+1 att efter åtta bommar i rad så är tipsen värdelösa? Eller

I detta avseende tror jag inte på slumpen.

RPS SÄK skåpbilar kan i vissa fall ha en falsk basstation som kapar mobiltrafiken. När de ser telefonernas posiitioneringar kan de få fram IMEI numret för den enhet de söker.

I andra länder vet jag Finfly använts fast den är nog utdaterad nu för något nytt.
Den hackade enskilda WIFI-nätverk och sedan injicerades alla uppkopplade enheter med spyware.
Själva WIFI lösenordet knäckte den långsamt genom att få krypterade nycklar varje gång någon hade kopplat upp sig.

Andra säkerhetstjänster använder nog mobiltornen direkt som signslsystem 7 vilket innebär tornens offline kommunikation med IMEI chippen.
I teorin behövs därför varken SIM-kort i telefeonen eller internetuppkoppling för att de ska kunna hålla koll.
Bland annat RCS Remote Control System Galileo använde den metoden men tjänsterna dumpade dem efter at RCS själva hackats och alla anvädar- och agentregister läckte ut. Flera tio tusen namn.
Senast redigerad av Signalspaning 2025-01-03 kl. 00:35.
Citera
2025-01-03, 01:52
Medlem
pn222jws avatar
I Djursholm och Stocksund under inbrottsvågen 2018 krypkörde ofta polisbilar med blåljusen påslagna - dock inte ljudsirener - i 30-40 km/timmen... samma feeling som i Pretoria eller Sao Paolo. För att avskräcka inbrott.
Citera
2025-01-03, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Låter som att du har knarkat... Polisen kanske kommer vid en ringning, men ringer samma person falskt flera gånger så kommer ingen att åka sådär.

Tyvärr, knarkar gör jag inte eller har någonsin gjortl
Senast redigerad av violent-whisper 2025-01-03 kl. 07:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in