Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2025-01-02, 21:04
Medlem
JohanSverkerssons avatar
I Bergen i Norge gick en halvjudisk ung 19-årig man in i en butik tillhörande kedjan Narvesen.

Mannen, Nataniel, började prata med den anställde. Och den anställde sa att han var palestinier.
Nataniel sa då att "jag är halv-israel och hoppas de båda folken kan leva i fred".

Araben frågade då Nataniel om denne var sionist. Nataniel sa att sionist är att tycka att judar har rätt till en egen stat. Araben fick då spader och jagade ut Nataniel. Video här:

https://x.com/onelpeleg/status/1874519986733256740?

https://idag.no/ble-jaget-fra-narves...-jode/19.48090

Natanaiel säger till media att han kommer anmäla händelsen. Norge har precis som andra länder en lag mot hets mot folkgrupp.

Gjorde araben fel eller rätt? Jag tycker araben borde lämna Norge.
Citera
2025-01-02, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag tror att det är olagligt att skriva det jag tycker att man borde göra med bägge semiterna.
Citera
2025-01-02, 21:14
Medlem
Varför kom samtalet in på vad som händer i Gazaremsan?
Känns lite som juden åker runt o provocerar fram gräl för att sedan tjäna pengar på det.

Jag tycker båda kan åka hem till sina skithål till länder.
Varför sprida sin dynga över världens yta?
Citera
2025-01-02, 21:14
Medlem
Flashback har verkligen fallit detta har diskuterats på X i snart en vecka redan.
Citera
2025-01-02, 21:18
Medlem
Skicka hem sionist horan. Sionismen har förstört västvärlden🤢
Citera
2025-01-02, 21:23
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmaaar
Skicka hem sionist horan. Sionismen har förstört västvärlden🤢

Men du tycker alltså att araberna ska stanna kvar i Norden, ditt särskrivande mongo?
Citera
2025-01-02, 21:30
Medlem
Citat:
Men du tycker alltså att araberna ska stanna kvar i Norden, ditt särskrivande mongo?

Mongo kan du va själv din kotte 😂 Jag tycker båda borde åka hem. Det är tydligt att sionisten försökte provocera den emotionellt styrda araben. BOM han gick på fällan såklart han kunde ju inte hejda sig .. nåväl nåväl
Citera
2025-01-02, 21:43
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
I Bergen i Norge gick en halvjudisk ung 19-årig man in i en butik tillhörande kedjan Narvesen.

Mannen, Nataniel, började prata med den anställde. Och den anställde sa att han var palestinier.
Nataniel sa då att "jag är halv-israel och hoppas de båda folken kan leva i fred".

Araben frågade då Nataniel om denne var sionist. Nataniel sa att sionist är att tycka att judar har rätt till en egen stat. Araben fick då spader och jagade ut Nataniel. Video här:

https://x.com/onelpeleg/status/1874519986733256740?

https://idag.no/ble-jaget-fra-narves...-jode/19.48090

Natanaiel säger till media att han kommer anmäla händelsen. Norge har precis som andra länder en lag mot hets mot folkgrupp.

Det behövs kontext. Om Juden började prata med araben och från ingenstans börjar fråga honom vart han kommer ifrån då kanske grunden till det är provokation.
Citera
2025-01-02, 21:46
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Varför kom samtalet in på vad som händer i Gazaremsan?
Känns lite som juden åker runt o provocerar fram gräl för att sedan tjäna pengar på det.

Jag tycker båda kan åka hem till sina skithål till länder.
Varför sprida sin dynga över världens yta?

Precis min tanke också. Hur kommer man in på en diskussion om detta med en anställd liksom?

"Hej, hej... Innan jag beställer så vill jag veta var du kommer ifrån"
Senast redigerad av EmMEw0w93 2025-01-02 kl. 22:06.
Citera
2025-01-02, 21:47
Medlem
zombie-nations avatar
Tror inte att juden var där för att handla. Han ville provocera, och sedan var det synd om honom, är det inte nog att judar faktiskt utsätts på riktigt, måste man hålla på och tramsa?
Citera
2025-01-02, 22:06
Medlem
franges avatar
Nu håller jag knappast på palesmutserna men i det här fallet låter det helt klart som att juden enbart var där för att provocera, ingenting annat.

Man ja - araben skall hem till sandhålan han kom ifrån.
Senast redigerad av frange 2025-01-02 kl. 22:30.
Citera
2025-01-02, 23:53
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror inte att juden var där för att handla. Han ville provocera, och sedan var det synd om honom, är det inte nog att judar faktiskt utsätts på riktigt, måste man hålla på och tramsa?

Svårt att veta om han var där för att handla eller provocera. Agenda tog upp ett fall i Sverige där en jude nekats att handla i en butik där expediten var arabisk. Expediten observerade en Davidsstjärna och ska ha sagt att personen inte var välkommen att handla där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in