Citat:
Ursprungligen postat av
L.o.a
Jag köpte en ny laptop, eftersom min andra är gammal och så börjar den köra långsamt.
När jag installerade denna nya dator, så frågade datorn mig om jag ville synkronisera - Jag tyckte det lät bra, eftersom då behövde jag inte oroa mig för mappar och andra viktiga saker. Jag behövde i princip bara ladda ner de appar jag behövde och saknade. Sedan var det bara tuta och köra.
Det jag märker, är att när jag lägger in bilder på denna dator, så läggs bilderna i min gamla laptop.
Detta måste väl innebära att det tar mycket plats och stryk för OneDrive lagringsutrymme, vilket kommer göra att ''denna dator'' också blir full snart?
Är det för att jag klickade i ''JA'' för synkronisera och i sådan fall hur får jag stopp på det?
Eller är det annat som gör så att det blir såhär och hur fixar jag det?
Tack för svar!
Jag antar att du inte menar "sync" som när man köper en ny mobil so då överför datan till nya enheten. Detta låter snarare som att du valde att synkronisera mellan dator och molnet. Så det om du inte använder den gamla alls, slå av synk. Din lagring i molnet växer ju bara med nya filer/bilder osv så det utrymmet skall inte påverkas alls.
Skall du inte använda gamla något mer så föreslår jag att du kollar att du fått över det du behöver och sedan återställa datorn. OBS! Alla mappar synkas ju inte med molnet, oftast bara Mina Dok, Bilder osv. Du får kolla i inställningarna vilka mappar du valt. Resten måste du köra manuellt