• 1
  • 2
2025-01-04, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Är det samma regler för registrering av kontantkort i alla länder? Om inte borde man väl kunna köpa ett i ett annat land?
Detta funkar i Sverige man får ett +44 nummer och är anonym.
TravSim
Citera
2025-01-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Är det samma regler för registrering av kontantkort i alla länder? Om inte borde man väl kunna köpa ett i ett annat land?
Har hört vissa utländska kontantkort slutar funka efter ett tag då operatören märker man vistas permanent,dvs ej på resa, i sverige. kanske inte stämmer för alla dock.
Citera
2025-01-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Måste du fråga om en sådan här sak så kanske ditt liv inte är värt mer än en femhunka.
De som är negativt inställda förstår nog bara inte hur många pizzor man kan köpa med 500 kronor!
Menar du att jag riskerar livet? Hur då?
Citera
2025-01-04, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvarpaplats
Detta funkar i Sverige man får ett +44 nummer och är anonym.
TravSim
Intressant.
Citera
2025-01-04, 20:35
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOduglig
500 kronor.

Stort tack, intressant att veta!
Citera
2025-01-05, 01:52
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOduglig
Menar du att jag riskerar livet? Hur då?

Jag menar att du riskerar att bli ansvarig för allt möjligt som ett krimmo hittar på med något som är ditt ansvar och jag menar att det kan ta stora delar av ditt liv att rentvå dig ifrån, om det ens går.

Så är din framtid värd mer än 500 kronor - undvik. Annars - KÖR!
Citera
2025-01-05, 19:44
Medlem
eltonkebabs avatar
Ni som tror att man skulle bli ansvarig för någonting är helt dumma i huvudet. Det är inte olagligt att registrera SIM-kort åt någon annan. På sin höjd kanske polisen frågar dig vem du registrerade kortet åt, annars är det noll risk.
Citera
2025-01-05, 21:51
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Ni som tror att man skulle bli ansvarig för någonting är helt dumma i huvudet. Det är inte olagligt att registrera SIM-kort åt någon annan. På sin höjd kanske polisen frågar dig vem du registrerade kortet åt, annars är det noll risk.

"Risk" är väl kanske något subjektivt här men det kan vara ganska obehagligt fram tills dess man lyckats bevisa att det var någon annan som använde telefonen för att beställa knark eller ett illegalt vapen. Detta i synnerhet om man är "känd hos polisen" vilket man med viss sannolikhet är om man går med att göra detta för en femhundring.

Jag gissar att polisen dagligen får höra "Det är ju inte min telefon, jag gick med på att regga ett kontaktkort åt en tjomme för femhundring så jag har ingen aning om vem som använder den".
Citera
2025-01-05, 21:59
Medlem
godboys avatar
Jag tänker att risken att åka dit för något som man inte gjort är obefintlig. Men är det värt en 500 eller tusenlapp för att polisen ska börja spana efter en eller ens höra en om saken? Nä - tycker inte det.
Citera
2025-02-14, 21:38
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto