Citat:
Ursprungligen postat av
Zeusy
https://samnytt.se/regeringen-sverig...-ryssland-krig
Ryssen kan släppa kärnvapen här och där om den vill, men kan någon förklara var är de markstyrkor som skulle invadera Sverige eller andra NATO länder, den ryska armen nästan lika demoraliserad som den ukrainska, de kan knappt hålla den tusen km långa frontlinjen långt inne i Ukraina i tre års strider de har knappt kunnat erövra betydande mark, hur i helsike skulle de kunna invadera Sverige?
Eller?
Nu tror jag att det till största delen skulle handla om att använda sig av massförstöreslevapen mot Sverige samt att man stoppar oss genom att fucka upp elnät, telenät, bredbandsnät etc.
Tänk vad jobbigt det skulle bli om de först såg till att avloppen slutade fungera i alla större städer. De förgiftar dricksvattnet och klipper elen. Samtidigt så stör de ut radio, mobilnät och bredband. Den svenska befolkningen skulle springa runt som yra höns och törsta.
Samtidigt så har inte Ryzzland fortfarande inte mobiliserat sina stora arméer än. Det gör inte Putin nu när han krigar mot Ukraina. För gör han det så måste han också säga att de ligger i krig. Enligt Putin så är det fortfarande bara en inhemsk konflikt med några bråkstakar.
Men när det blir ett världskrig så kommer han att kalla det krig, skylla (ljuga) på att det är väst som startat det och köra igång en allmän mobilisering. Då kommer du få se på fan kan jag lova. Då kommer han att kunna skeppa över många tusentals gubbar som tränger in i Sverige. Planerna på som beskriver exakt hur de ska göra finns redan väl dokumenterade och övade hoppas jag du förstår?
Det ska bli spännande att se hur det går när det väl drar igång.