Citat:
Ursprungligen postat av
Dukater
Jag vill så gärna gå ut, men jag känner samtidigt att det är ''meningslöst''. Jag tycker dock det är så vackert med snön som ligger på marken och samtidigt som det är ljust och soligt + blått himmel ute. Men jag vill gå ut, men ändå gör jag inte det. Det finns ''ingen poäng''.
Jag sysslar så gärna med olika hobbies, men mitt pågående verk, har jag bara om och om igen skjutit upp, eftersom det känns så ''stort'' pyssel och ''jobbigt''. Samtidigt som jag vill göra det.
Två positiva saker som jag har gjort, är att jag letat upp en intressant bok som jag beställt och kommer få på tisdag. Stadsbiblioteket hade det inte, så var tvungen att beställa boken till Stadsbiblioteket så jag kunde låna den.
En andra grej var att jag tog tag i kragen och gick till gymmet, som jag inte varit på länge. Det bli ingen särskilt hård träning. Lite mindre än lagom, skulle jag säga.
Här kan du se hur värre däran personer blev fixade med motion och "uppumpning". Gym gör en del nytta men enformigt som joggning är bättre mot depression.
https://www.flashback.org/t3637166
Om något känns för stort, kan du dela upp det i små stegmål.
Ja, det finns motiverande böcker
Kolla ROLIGA sketcher, filmer, böcker för upplyftning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dukater
Angående om att resa eller till och med flytta utomlands. Jag skulle så gärna vilja flytta till Stockholm. Den staden är större än min stad och allt kändes spännande.
Jag skulle vilja flytta till U.S.A. Om jag nu fick drömma lite. Det är lätt att bilda bekantskap där
Jasså. Det är väl SVÅRARE att bilda annat än ytliga kontakter där ( ? )
Jag flyttade från Stockholm så fort jag kunde och det skulle aldrig falla mig in att flytta till USA.
Om du vill få BRA kontakter kan du gå med i någon passande förening, göra volontärjobb. Om du har tur kanske du kan få ett "halvvolontär" jobb d v s betalt men lite.